خبرهای داغ:
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا جمهوری اسلامی ایران را مدیون راهبردهای رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) دانست و گفت: در سیستم آموزشی حوزه باید وصیت‌نامه و راهبردهای امام خمینی (ره) به طلاب تعلیم داده شود تا در نهایت طلابی آشنا با نظریات امام خمینی(ره) از آن خارج شوند.
کد خبر: ۸۶۵۲۶۶۰
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم را همسان با سخنان ایشان در جمع خبرگان رهبری دانست و گفت: همیشه ایشان این مسأله را تذکر می‌دهند و این نشان می‌دهد که دشمن در تلاش است که در ابعاد کشوری، منطقه‌ای و جهانی به خاطر این روح انقلابی است که امام خمینی(ره) در مردم ما گذاشت و این را دشمن رصد کرده است.
 
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا حوزه‌های علمیه و مدارس علمیه را یکی از خطرناک‌ترین جاهایی دانست که دشمن ممکن است به آن‌ها دست یابد و گفت: اگر جایگاه حوزه و روحانیت از ما گرفته شود طبیعی است که روح بی‌تفاوتی، جدایی دین از سیاست تسری پیدا می‌کند لذا از همه بیشتر حوزه‌های علمیه باید مترصد امر ولی امر و این فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) باشند.
 
حجت الاسلام جوشقانیان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با حرکت انقلابی رهبر کبیر انقلاب به ثمر رسید که امروز هم ادامه دارد؛ در مناصب حوزه باید انقلابی‌گری باشد و اگر کسانی هستند که این روحیه را تضعیف می‌کنند بزرگان حوزه باید آن‌ها را به راه بیاورند.
 
وی تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب می‌گوید که روحیه انقلابی و استکبار ستیزی مبانی قرآنی دارد و باید در فضای حوزه تدریس شود؛ وصیت امام خمینی و راهبردهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در کجای حوزه پیگیری می‌شود؟ پس از اینکه یک طلبه ده سال در حوزه علمیه جمهوری اسلامی درس می‌خواند چه اشرافی نسبت به مبانی امام خمینی (ره) دارد؟
 
رییس مجمع عالی بسیج استان قم، پر رنگ شدن روحیه انقلابی در پژوهش، آموزش و متون درسی را خواستار شد و ادامه داد: دشمنان ما نقاط قوت نظام اسلامی را می‌شناسند و سعی دارند این نقاط را از بین ببرند؛ آنها از دل صحبت‌های رهبر معظم انقلاب و امام عظیم الشأن نکات و نقاط قوت ما را به دست می‌آورند و همان‌ها را هدف قرار می‌دهند.
 
حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه بعضی علم و سیاست را در تقابل با هم می‌دانند گفت: این وسیله‌ای برای جدا کردن دین از سیاست است و این افراد فکر به دنبال القای مجزا بودن علم و سیاست هستند تا از این طریق از حضور حوزویان به صحنه سیاسی کشور جلوگیری کنند در صورتی که پیامبر اکرم (ص) با حضور در رأس حاکمیت اسلام بر مردم بالاترین نزدیکی دین و سیاست را به نمایش گذاشتند.
 
وی ادامه داد: امروز در حدود، دیات، قصاص و احکام که حکم همیشگی در اسلام است چه کسی به جای پیامبر اکرم تصمیم می‌گیرد و آن‌ها را پیاده می‌کند؟ اگر اجرای حدود الهی به دست ولی فقیه است ایشان بدون پشتیبانی حوزه‌های علمیه چطور می‌تواند پاسخگوی جامعه باشد؟
 
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: ساحت علم از ساحت سیاست جدا نیست؛ نمی‌توان حوزه را از حاکمیت و سیاست جدا کرد؛ ما با مبانی اسلامی این انقلاب را برپا کرده‌ایم و باید از آن دفاع کنیم.
ارسال نظرات