منطقه آزاد چابهار به مناسبت تعطیلات نوروزی رقابت های شترسواری در سواحل پلاژ تیس برگزار کرد که استقبال پرشور مسافران را به همراه داشت
کد خبر: ۸۶۵۲۴۸۲
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار روز دوشنبه به خبرنگار بسیج اظهار داشت: از تمام شترسواران شرکت کننده در این رقابت ها با اهدای جوایزی به رسم یادبود تجلیل شد.
نصیر بارکزهی افزود: برگزاری رقابت های ورزشی در دریا و ساحل چابهار به ویژه شترسواری همه ساله با استقبال بی نظیر مسافران همراه است.
وی گفت: شترسواری در نزد مردم ساحل نشین مکران از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی افزود: علاوه بر شترسواری، رقابت های تیراندازی با اهداف پروازی با حضور گردشگران و مسافران نوروزی در این منطقه برگزار شد.
وی بیان کرد: همچنین در تعطیلات نوروز رقابت های رالی خانوادگی، دارت بانوان، پرواز بادبادک ها، مچ اندازی مردان، طناب کشی، ساخت مجسمه های شنی در سواحل مکران و رقابت های کریکت برگزار می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: یکی از اهداف منطقه آزاد ایجاد فضایی شاد و به یاد ماندنی برای مسافران است تا علاوه بر تفریح و گردش بتوانند به تماشای رقابت های مختلف ورزشی بپردازند.
بارکزهی با بیان اینکه برای استقبال از مهمانان نوروزی تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود: بیش از 30 عنوان برنامه شاد و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و جشنواره های موسیقی و نمایشگاه های صنایع دستی در سطح منطقه آزاد اجرا خواهد شد.
وی گفت: هنرمندان بومی و محلی و مطرح کشوری در این شهرستان حضور می یابند و در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری شرکت می کنند.
وی افزود: تمام مناطق تفریحی و دیدنی چابهار از 2 ماه قبل زیباسازی، پاکسازی، رنگ آمیزی و نور افشانی شده و کاشت گل و گیاه های مختلف فضای معطری را برای مهمانان نوروزی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: 10 سفره هفت سین با المان های بومی محلی در مکان های مختلف جانمایی شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای گردشگران، اجرای موسیقی و ساز و دهل سنتی بلوچی و سیستانی، قایق سواری و تفریحات دریایی، بازدید از پلاژ ساحلی تیس و لیپار، پلاژ خلیج، مجتمع تفریحی دریا بزرگ، اماکن تاریخی و باستانی، ساحل دریا کوچک و قلعه تیس به یاد ماندنی خواهد بود.
چابهار با 13 هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به نیکشهر از شرق به کشور پاکستان از جنوب به دریای عمان و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، هفت دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 640 کیلومتر فاصله دارد
ارسال نظرات