معاون اول رئیس جمهور:

کشور با اقتصاد مقاومتی در برابر تکانه‌های خارجی مقاوم می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: کشور با اقتصاد مقاومتی در برابر تکانه‌های خارجی و فشارهای بیگانه مقاوم می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۲۴۵۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از سرای سالمندان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست‌های عالمانه‌ای‌ست که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شد و توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تایید قرار گرفت و ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته برنامه‌های مختلفی برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در دولت تهیه شده است، بیان داشت: 12 برنامه ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در دولت تدوین شده است که ده‌ها پروژه عملیاتی برای هر کدام از این برنامه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: مطمئنا با اجرایی شدن پروژه‌ها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصادی قادر خواهیم بود در برابر تکانه‌های خارجی و فشارهای بیگانه مقاومت کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما در سال جاری تحقق اقتصاد مقاومتی است تا اقتصاد کشور را در برابر تهدیدها مقاوم کنیم.

وی اضافه کرد: رویکردهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص شده که شامل برونگرایی، درون‌زایی، مردمی‌کردن، دانش‌گرایی و عدالت بنیان بودن اقتصاد است.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: پیشرفت‌های اقتصاد مقاومتی باید در تمام دستگاه‌های دولتی، نهادهای وابسته به نیروهای مسلح، نهادهای عمومی، قوای قضاییه و مقننه و ستاد اقتصاد مقاومتی مشخص باشد.

جهانگیری همچنین از نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سخن به میان آورد و افزود: پیگیری و اقدامات جدی‌تری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد و برای رفع موانع تلاش می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار