در واپسین روزهای سال 94 و همزمان با شروع سال 1395 خیل عظیم کاروان عاشقان و رهروان شهدای جان بر کف انقلاب اسلامی به منظور زیارت از اماکن مقدس 8 سال دفاع مقدس از شهرهای مختلف کشور با شور و اشتیاق فراوان وارد یادمان دوکوهه می شوند.
کد خبر: ۸۶۵۲۴۴۲
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، در کاروان های اعزامی راهیان نور جمعیتی متشکل از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و خردسال مشاهده می شود که با انگیزه ای وافر با تحمل رنج و سختی های سفر، سفره های رنگین شهر و دیار خود را رها کرده و سفره نشین خوان نعمت شهیدان انقلاب اسلامی شده اند و همگی یک صدا ندا سر می دهند: «ما آماده ایم».

ما آماده ایم که برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی که ثمره ریخته شدن خون هزاران شهید گلگون کفن است و همچنین در راه دفاع از جایگاه رفیع ولایت فقیه از جان و مال خود گذر کرده و همه دارایی خود را در طبق اخلاص بگذاریم.

آنچه در این سفرها مشهود است اینست که ورود اغلب این کاروان ها در قالب اتوبوس هایی است که تحت نظر نواحی مقاومت بسیج سازماندهی شده و به زیارت مشرف می شوند. از جمله این کاروان ها، کاروان های مربوط به شهر تهران است که از نواحی مقاومت بسیج امام خمینی، میثم تمار، کربلا، مالک اشتر، قدس، ابوذر، مفتح، کمیل، حمزه سید الشهداء، شهید رجایی، شهید باهنر، حبیب بن مظاهر، شهید محلاتی، مسلم بن عقیل، حضرت امیرالمومنین (ع) و ... مشرف به زیارت مشهد شهیدان شده اند.

خبرنگار سپاه تهران بزرگ در مصاحبه با تعدادی از زائرین، حال و هوای آنها را اینگونه به تصویر می کشد:

حجت الاسلام عسکری 28 ساله از ناحیه حضرت امام خمینی (ره) می گوید: بنده به همراه همسرم برای شروع زندگی مشترک به این منطقه آمده ایم تا زندگی مان پر برکت باشد و آثار شهدا را در زندگی مان ببینیم. همسر آقای عسکری نیز می گوید: ما به این سرزمین آمده ایم تا عید نوروز امسال را با شهدا شروع کنیم و در محضر شهدا باشیم. ان شاء الله که آثار و برکات این زیارت معنوی را در زندگی مشترک مان ببینیم.

مادر بزرگوار دیگری که از تهران مشرف شده اند در پاسخ به سوال خبرنگار سپاه تهران بزرگ که دلیل این سفر را از او می پرسد با لهجه ای شیرین و بدون تکلف می گوید: فاطمه دهباشی هستم. دلیل آمدن من به این سفر معنوی عشق به شهدا و عشق به ولایت و رهبری است و ان شاء الله سایه رهبر معظم انقلاب بالای سر ما باشد و امسال سال ظهور امام زمان (عج) باشد.

ارسال نظرات