راوی در جمع زائرین گیلانی در مناطق عملیاتی گفت: یکی از اهداف رژیم بعثی عراق در هجوم سراسری به ایران، حاکمیت مطلق بر اروند و انتقال مرزهایش به ساحل شرقی این رودخانه بود.
کد خبر: ۸۶۵۲۴۳۶
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج گیلان از اهواز، امروز زائران گیلانی به همراه فرمانده سپاه قدس گیلان و جانشین هماهنگ کننده سپاه از یادمان شهدای والفجر 8 واقع در اروندرود بازدید به عمل آوردند.

راوی در جمع زائران گیلانی گفت:اروندرود از بزرگترین رودهای جهان است که از به هم پیوستن دجله و فرات در القرنه عراق و اتصال کارون در خرمشهر به آن تشکیل می شود.

وی افزود:یکی از اهداف رژیم بعثی عراق در هجوم سراسری به ایران، حاکمیت مطلق بر اروند و انتقال مرزهایش به ساحل شرقی این رودخانه بود.

این راوی تصریح کرد:اروندرود شاهد عملیات والفجر 8، یکی از بزرگتربن نبردهای دوران جنگ تحمیلی بود. عملیات والفجر8در 20 بهمن 1364 با عبور غواصان از اروندرود، حدفاصل خسروآباد تا راس البیشه آغاز شد و پس از 78روز جنگ تمام عیار، شهر فاو به تصرف رزمندگان در آمد.

وی خاطرنشان کرد : غرب جاده آبادان اروندکنار و روبه روی شهر فاو عراق، بنای یادبود شهدای والفجر 8قرار دارد که8 شهید گمنام در نوروز 1380 در این محل و در ساحل رودخانه اروندرود به خاک سپرده شده اند.

در اتمام صحبت های راوی هر کدام از زایران برای خود به گوشه ای در میان نیزارها و یا کنار رود اروند رفتند و با شهدا صحبت نمودند.

ارسال نظرات