مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: مدیریت جهادی در بین مدیران تکنوکرات دولت جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۸۶۵۲۲۰۶
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ محمد برامکی در مراسم افتتاح اردوهای جهادی دانشگاههای استان لرستان که در جوار گلزار شهدای خرم آباد برگزار شد، گفت: مدیریت جهادی در بین مدیران تکنوکرات دولت جایگاهی ندارد و متاسفانه عدم اعتقاد به مدیریت جهادی در بدنه این دولت ریشه دوانده است.

وی با اشاره به اینکه دعوای امروز ما با نظریه پردازان علم مدیریت و تکنوکرات ها بر سر مدیریت جهادی است، افزود: از نظر تکنوکرات ها کار باید برای کار باشد و هنر در خدمت هنر، اقتصاد در خدمت اقتصاد و مذاکره برای مذاکره باشد و از نظر آنها حتی اگر در مذاکرات چهار گل زدیم و سه گل هم خوردیم هیچ اشکالی ندارد؛ اما در مدیریت جهادی مسئله ای که وجود دارد این است که مدیریت باید به خدمت به مردم منتهی شود. در واقع در مدیریت جهادی ما واژه ای به نام رئیس نداریم.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با بیان اینکه امروز همین کسانی که خودشان رفته اند و مذاکره کرده اند می گویند که در آخر مذاکرات چیزی به دست نیاورده ایم، گفت: ماهیت غربی ها حذف انقلاب اسلامی است و با این حال نباید انتظاری بیشتر از آنها داشته باشیم.

برامکی بیان کرد: در حکومت اسلامی مدیریت باید منجر به این شود که جامعه در رفاه باشد و الزاما همه به بهشت بروند.

 وی با اشاره به اینکه خداوند راههای هدایت را در مقابل جهادگران قرار می دهد و در واقع هر کسی که در راه خدا با هر چه که دارد جهاد کند خداوند او را همراهی می کند، گفت: از امام علی (ع) می توان به عنوان پایه گذار مدیریت جهادی و مبدع اردوهای جهادی نام برد؛ چرا که امام علی (ع) بی آنکه از کسی فرمان بگیرد با کمترین امکانات شخصی اقدام به ایجاد نخلستان و حفر چاه و قنات می کردند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی مسئول در مقابل مردم باید پاسخگو باشد گفت: شهید رجایی طی 32خدمت به کوخ نشینان و مستضعفین به عنوان الگوی مدیریت جهادی ماندگار شد.-

برامکی با بیان اینکه شاه بیت غزل هایی که برای اردوهای جهادی سروده شده این است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که من از این حرکت های جهادی راضی هستم ادامه داد: ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از حرکت های جهادی برای آخرت دانشجویان جهادی و خدمتگذاران در این عرصه کافی است.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: اردوهای جهادی در شرایطی لبخند رضایت را بر لبان معظم له نشانده است که این اردوها در مقابل اردوهای مختلط آلوده به گناه، فساد و فحشاء که متاسفانه با مجوزهای همین دولت برگزار شده اند، قرار دارند.

وی با بیان اینکه همزمان با افتتاح اردوهای جهادی ایام نوروز دانشگاههای استان لرستان فعالیت قرارگاه جهادی شهید توکل مصطفی زاده بسیج دانشجویی لرستان نیز به منظور سازماندهی اردوهای جهادی آغاز می شود، ادامه داد: در مجموع اردوهای جهادی ایام تعطیلات نوروز دانشگاههای استان لرستان با حضور 230 نفر از دانشجویان استان در قالب یک اردوی تجمیعی در روستاهای محروم سپیددشت و دو اردوی جهادی دیگر در معمولان و شباندر سپیدشت برگزار می شوند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: دانشجویان اعزامی به اردوی تجمیعی سپیددشت در قالب 7 گروه جهادی از سایر دانشگاههای سطح استان و با تشکیل 16 اکیپ تخصصی شامل اکیپ های دامپزشکی، عمرانی، علمی، بهداشت و درمان، کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، تربیت بدنی، فرهنگی، تعلیم و تربیت، اعتقادی و دیگر اکیپ ها به ارائه خدمات جهادی به محرومان می پردازند.

برامکی افزود: این اردوها علاوه بر خدمت رسانی به محرومان با هدف خودسازی و ارتقاء سطع معنوی دانشجویان برگزار می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تاثیرگذار بسیج دانشجویی استان نسبت به بصیرت افزایی در بین دانشجویان دانشگاههای استان همزمان با ایام برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: نتایج انتخابات در استان لرستان قابل توجه بوده است؛ به گونه ای که زمینه برای ورود نمایندگان ارزشی به مجلس فراهم شد.

بیرانوند مسئول سازمان بسیج سازندگی استان لرستان نیز در این مراسم گفت: دانشجویان جهادی در مسیر اسلام و انقلاب گام برمی دارند؛ چرا که هدف آنها خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان جامعه در مناطق محروم و دورافتاده است.

وی با بیان اینکه در سال 95، 16 هزار نفر از نیروهای جهادی استان در قالب اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 به خدمت رسانی و فعالیت های جهادی می پردازند افزود: بخشی از این فعالیت ها توسط دانشجویان جهادی استان و مابقی توسط اقشار دیگر بسیج برگزار می شوند.

لازم به ذکر است؛ دانشجویان جهادی دانشگاههای استان لرستان پیش از عزیمت به مناطق محروم سپیددشت با غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای شهر خرم آباد بار دیگر با آرمان های مقدس انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

ارسال نظرات