این منطقه وسیع به‌عنوان پادگان و مقر لشکر ویژه 25 کربلا از سال 1364 به بعد راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۵۲۱۶۹
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹


خبرگزاری بسیج مازندران  فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با بیان اینکه احیای یادمان هفت‌تپه یک مطالبه عمومی است، گفت: تاریخ مجاهدت بسیاری از رزمندگان و شهدای مازندران، گیلان و گلستان در دوران دفاع مقدس در این منطقه گره خورده است.

سردارحمیدرضا  رستمیان با بیان اینکه منطقه هفت‌تپه در جنوب کشور یکی از خاطره‌انگیز و مقدس‌ترین مناطق برای رزمندگان شمالی است، اظهار کرد: آن دوران رزمندگان شمال کشور از استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در لشکر ویژه 25 کربلا مشغول به جانفشانی در جبهه‌های نور علیه ظلمت بودند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر رزمندگان شمال کشور با منطقه هفت‌تپه مأنوس هستند، افزود: این منطقه وسیع به‌عنوان پادگان و مقر لشکر ویژه 25 کربلا از سال 1364 به بعد راه‌اندازی شد.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با عنوان اینکه به‌جز ایام عملیات‌ها، بیشتر اوقات رزمندگان در این منطقه سپری می‌شد، اضافه کرد: می‌توان اینگونه عنوان کرد که خاک هفت‌تپه روزگار بیشتری را با رزمندگان و شهدا سپری کرد و به‌نوعی هفت‌تپه ایستگاه پرواز رزمندگان به‌سوی مناطق عملیاتی بود.

این مسئول ادامه داد: هفت‌تپه شاهد نماز شب‌ها و حالت تضرع رزمندگان و شهدا بود و می‌توان از این منطقه مقدس به‌عنوان جولانگاه دلاورمردان غیور و عارف لشکر ویژه 25 کربلا یاد کرد.

رستمیان با بیان اینکه لشکر ویژه 25 کربلا به لحاظ قدرت و بی‌باکی از سوی دشمن بسیار حائز اهمیت بود، تصریح کرد: مقر هفت‌تپه به‌عنوان تنها مقر لشکری بود که بارها از سوی دشمن مورد آماج حملات هوایی توسط هواپیماها قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این حملات چندباره هوایی از سوی دشمن به هفت‌تپه قداست دیگری بخشید، خاطرنشان کرد: بسیاری از رزمندگان طی این حملات در هفت‌تپه مفتخر به جانبازی و شهادت شدند و با خون خود خاک هفت‌تپه را رنگین کردند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا یادآور شد: یکی از شهدای شاخصی که در هفت‌تپه به شهادت رسید، از فرماندهان دلاور لشکر ویژه 25 کربلا، سردار شهید حاج جعفر شیرسوار بود که امروز این سردار بزرگ به خورشید هفت‌تپه ملقب شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از عمر اردوهای راهیان نور می‌گذرد، بیان کرد: طی این سال‌ها وقتی زائران شمالی به مناطق عملیاتی جنوب کشور عازم می‌شدند، همواره این گلایه را داشتند که چرا منطقه هفت‌تپه با آن شور و حرارت در زمان جنگ، امروز غریب و مهجور مانده است.

رستمیان با بیان اینکه در مقطعی از زمان بعد از جنگ، با تشخیص برخی از فرماندهان وقت و رایزنی مسئولان خوزستان کل منطقه هفت‌تپه به منابع طبیعی این استان واگذار شد، اظهار کرد: به‌ همین دلیل پادگان وسیع هفت‌تپه کاملاً از اختیار سپاه خارج شد.

وی با بیان اینکه همواره طی این چند سال عده‌ای از رزمندگان این انتظار را داشتند حداقل فقط چند هکتار از آن منطقه در اختیار لشکر مجدداً قرار گیرد تا با احداث یادمانی، تاریخ فرزندان امام راحل در این منطقه زنده بماند، گفت: هنوز این خواسته محقق نشده ولی با رایزنی‌هایی که توسط مسئولان سپاه و بنیاد حفظ آثار با مجموعه مسئولان دولت شده، مقرر شد که 15 هکتار از آن منطقه در اختیار لشکر قرار بگیرد.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا خاطرنشان کرد: از سال 1390 با جریان‌سازی رسانه‌ای که عده‌ای از عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت مازندرانی در سطح رسانه‌های مجازی، مطبوعات و حتی رسانه ملی به‌وجود آوردند، محرک و انگیزه‌ای شدند برای راه‌اندازی این یادمان فراموش شده و الحمدلله امسال سومین سالی است که خادمان لشکر عملیاتی 25 کربلا در هفت‌تپه حضور دارند و با فضاسازی‌های فرهنگی پذیرای زائران هستند.

این مسئول با عنوان اینکه از سه سال قبل مسئولان راهیان نور مازندران مصمم شدند تا کاروان‌های زائران را به‌سوی این منطقه سوق دهند تا نسل جدید با این یادمان آشنا شوند، افزود: به‌دنبال پیگیری لشکر عملیاتی 25 کربلا و تصمیم ستاد راهیان نور، خادمان این لشکر امسال برای سومین سال متوالی اقدام به آماده‌سازی فضای منطقه هفت‌تپه کردند.

رستمیان با بیان اینکه پیگیری احیای یادمان هفت‌تپه یک مطالبه عمومی منطقه‌ای شامل استان‌های مازندران، گیلان و گلستان است، ادامه داد: با محوریت مسئولان استان مازندران و دو استان دیگر چه در بدنه سپاه و نهادها و چه در بدنه دولت باید به این مطالبه پاسخ گفت و با تخصیص اعتباری مجزا و در خور شأن هرچه زودتر یادگار شمالی‌ها در جنوب کشور، احیا شود.

وی در پایان گفت: با احیای این نقطه آسمانی، بی‌شک هفت‌تپه به یک مرکز فرهنگی اشاعه تاریخ مجاهدت و فداکاری علوی‌تباران شمال کشور مبدل می‌شود.

آیین برگزاری لحظه تحویل سال، با حضور زائران مازندرانی در یادمان هفت‌تپه انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها