مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج):
پیام شهادت شهیدان بهرامی و مرداخانی این بود که که هنوز طراوت و روحیه جهادی در راه خدا در جامعه ،کوچه و محله شهر ما جاری است .
کد خبر: ۸۶۵۲۱۰۹
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در خطبه های آخرین نماز جمعه سال 94 در شهرستان ابهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به آیه 7سوره مبارکه حدید گفت:خداوند متعال در این سوره می فرماید: ای مومنان ایمان به خدا و رسول خدا بیاورید واز آن اموالی که به شما داده ایم در راه خداانفاق کنید.

حجه الاسلام متین با اشاره به آیات هفتم تا هشتم سوره مبارکه حدید افزود: خداوند به همان اندازه که ایمان به خودش را توصیه میکند به انفاق هم سفارش کرده است.

وی در ادامه ضمن با اهمیت بر شمردن انفاق در راه خدا و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص ) فرمودند: به من ایمان نیاورده است کسی که با شکم سیر بخوابد درحالی که برادر ایمانیش گرسنه باشد.

حجه الاسلام متین با اشاره به روایتی ازوجودگرامی پیامبر گرامی اسلام (ص) خاطر نشان کرد: پیامبر در هنگام طواف خانه خدا مردی را دید که از پرده کعبه گرفته و میگوید خدایا به حرمت خانه خودت مرا بیامرز ،در همین حال رسول خدا(ص) از آن شخص پرسید گناهت چیست؟ مرد گفت :من ثروت زیادی را دارم اما وقتی نیازمندی به سوی من می آید گویی شعله های آتش به سمت من آمده ،حضرت فرمودند: دور شو از من، میترسم آتشی که به دامن تو افتاده است مرا هم بسوزاندرسول خدا در ادامه فرمایشات خود به آن مرد ثروتمند فرمودند: اگر تو در این مکان مقدس هزاران رکعت نماز بخوانی و آنقدر گریه کنی که زیر پایت نهرآب جاری شود من پیامبر میگویم تو در دوزخ هستی.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پایان خطبه های اول نماز جمعه ضمن توصیه به انفاق در راه خداوند و با اشاره به آثار بخشش در زندگی انسان ها تصریح کرد: در سال جدید کینه و کودورت ، چشم و هم چشمی وراذیل اخلاقی را کنار بگذاریم چرا که این ها میتوانند از آسیب هاو تهدیدات اخلاقی در سال جدید باشند .

حجت الاسلام متین در ادامه سخنان خود در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته شهرستان ابهر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری در نهان و آشکار گفت: در سال نو باید فرصت ها و تهدیدات آن را شناسایی کنیم ، و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ادامه با مقایسه نهضت ملی شدن صنعت نفت وپیروزی انقلاب اسلامی که هردودر داخل کشور با انقلاب روبرو بودگفت: در نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی در هر دو مردم در صحنه حضور داشتند در صنعت ملی شدن نفت تعدد رهبری وجود داشت، اما انقلاب اسلامی به برکت رهبری واحدتوانست به پیروزی برسد.

حجه اسلام متین در ادامه با اشاره به موضوع انجمن های ایالتی و ولایتی در سال 1341و بعد آن نهضت سفید ملی، که امام خمینی (ره) در همان سال با صدور پیامی فرمودند:ما امسال عید نداریم، واگرآن روز در مدرسه علمیه فیضیه قیام حضرت امام (ره) و مردم زمینه قیام 15خرداد را فراهم ساخت لذا امروز هم دشمن بدنبال تهدید حوزه علمیه و نفوذ در بین افکار طلاب ما هستند چرا که طلاب در دوران انقلاب پیام رسان حضرت امام خمینی (ره) بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) درپایان سخنان خود با اشاره به مجاهدت شهیدان مرادخانی و بهرامی از شهدای مدافعان حرم حضرت زینب کبری (س) گفت: پیام شهادت این دو بزرگواران این بود که که هنوز طراوت و روحیه جهادی در راه خدا در جامعه ،کوچه و محله ما جاری است .

ارسال نظرات