گفت و گوی بسیج با مسئول گروه جهادی رایت الهدی؛

زندگی ساده روستاییان سرلوحه خانواده های تجمل گرا باشد/ شعار جهادگران" می سازیم تا ساخته شویم"

مجتبی عزیزی گفت: "ما می سازیم تا ساخته شویم" و این شعار تمامی جهادگران است چراکه وقتی می بینند تلاشهایشان مثمر ثمر واقع شده بیش از پیش اشتیاق پیدا می کنند.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۳۵
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

زندگی ساده روستاییان سرلوحه خانواده های تجمل گرا باشد/ شعار جهادگران
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ با توجه به آغاز اعزام گروه های جهادی محلات و دانشجویی به مناطق محروم کشور بر آن شدیم با مسئول یکی از گروه های جهادی فعال استان گفت و گویی داشته باشیم.


مجتبی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار بسیج به پیشینه و فعالیت های صورت گرفته توسط گروه جهادی رایت الهدی اظهار داشت: این گروه متشکل از 7 کارگروه تخصصی عمران، بهداشتی، مهندسی کشاورزی، دامپزشکی، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی با بیان این مطلب که قبل از برگزاری هر اردو منطقه ای که از دید محرومیت ضریب 9(بیشتری ضریب) را دارد شناسایی می شود افزود: محرومیت ها واقدامات لازم نیازسنجی شده و گروه ها به مناطق اعزام می شوند.

این جهادگر البرزی گفت: بنا به فرمایشت مقام معظم رهبری در خصوص خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر به روستاییان مناطق محروم جنوب کرمان بر آن شدیم از سال 90 تا 94 به صورت مستمر در این منطقه حضور داشته باشیم که در این مدت چند مسجد، سرویس بهداشتی، خانه محروم، خانه روحانی و استقرار یک روحانی مقیم در آن روستاها به جهت بهبود وضعیت فرهنگی از جمله اقدامات در این روستا بوده است.

وی فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و مهندسی کشاورزی را از دیگر اقدامات نام برد و عنوان کرد: مردم روستا از لحاظ کشاورزی اطلاعات بیشتری جهت افزایش محصول خود کسب کردند.

عزیزی محل برگزاری اردوی جهادی سال 95 را یکی از روستاهای گیلان عنوان کرد و گفت: روستای حقیق با توجه به اینکه ده کیلومتری ساحل گیلان قرار دارد ولیکن شدیدا محروم است به طوریکه آب آشامیدنی ندارند و از لحاظ برق نیز به سختی تامین می شوند.

وی گفت: متاسفانه محل سکونت استاندار گیلان در شمال تهران است و از درد کشیده های آن روستا نیست تا بتواند درد مردم آن جا را درک کند.

این جهادگر تصریح کرد: کارگروه های عمرانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و پزشکی در این روستا به ارائه خدمات خواهندپرداخت که تیم پزشکی روز نهم فروردین اعزام می شوند و نسبت به راه اندازی بیمارستان صحرایی اقدام می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که هدف جهادگران از حضور و خدمات در مناطق محروم کشور چیست گفت: "ما می سازیم تا ساخته شویم" و این شعار تمامی جهادگران است چراکه وقتی می بینند تلاشهایشان مثمر ثمر واقع شده بیش از پیش اشتیاق پیدا می کنند به طوریکه بسیاری از زوجین حاضر در اردو پس از بازگشت با توجه به اینکه از نزدیک زندگی ساده روستاییان را دیده اند از تجمل گرایی دوری می کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار