زائران فریدونکناری با حضور دز مناطق مختلف عملیاتی از حال و هوای آنجا برای ما سخن گفتند.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۲۲
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۵

خبرگزاری بسیج مازندران، در گفت‌وگوی اول پای صحبت یکی از زائران در مورد تاثیر راهیان نور بر فضای فرهنگی کشور نشستیم.

اسماعیل سلحشور در حاشیه اردوهای راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد؛ فضای سفر راهیان نور بسیار معنوی است و باعث شادابی انسان می‌شود.

این زائر فریدونکناری گفت: شهدا با اهدای خونشان نام خود را در تاریخ ثبت کردند و مردم هم برای سپاسگزاری از این بزرگ‌مردان آنها را در قلبشان جای دادند و مانند پروانه به دورشان میگردند.

وی وجود با برکت شهدا را موجب تاثیر فرهنگی بسیاری در کشور دانست و افزود؛ این شهدا هستند که در بسیاری از صحنه‌های حساس کشورمون را نجات دادند.

سلحشور تصریح کرد؛ لازم است که مسئولان با جدیت بیشتر به مسئله راهیان نور بپردازند تا ما هر ساله شاهد جمعیتی بیشتر در این مناطق باشیم و بتوانیم فرهنگ شهادت را در افراد نهادینه کنیم.

در گفت‌وگوی دوم پای درد و دل یکی از زائران فریدونکناری نشستیم و او خواست که نامش فاش نشود.

این زائر فریدونکناری گفت: مناطق عملیاتی یادآور مظلومیت شهدا است و حداقل وظیفه ما این است که بیاییم این مناطق را از نزدیک ببینیم.

وی از نبود آثار رزمندگان و شهدای مازندرانی در این مناطق گلایه کرد و افزود؛ یکی از مسائلی که مسئولان برگزار کننده راهیان نور باید به آن توجه داشته باشند شناخت رزمندگان مازندرانی به زائران است که تاکنون این امر محقق نشده و جای بسی تاسف دارد، چرا که سرداران و رزمندگان مازندرانی در بیشتر این مناطق حضور داشتند و خط‌شکن بودند.

وی همچنین از مسئولانی که در رده‌های بالای کشوری هستند خواست تا با حضور در این مناطق شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که این شهدا خیلی از مسائل دنیوی را رها کرده و  برای جنگیدن به این مناطق آمدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها