امام جمعه هرات؛

ملی شدن صنعت نفت پایان سلطه انگلیس بر ایران بود/ فاجعه منا و انتخابات؛ تلخ ترین و شیرین ترین اتفاقات سال 94

امام جمعه هرات گفت: ملی شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ های زرین تاریخ کشور عزیزمان در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۰۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه این هفته، نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

« حجت الاسلام جعفری» ضمن تبریک عید نوروز،عید باستانی ایرانیان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در مورد عید نوروز فرمودند: اگر می توانید هر روزتان را نوروز کنید. یعنی هر روز در راه خدا به یکدیگر هدیه بدهید و با یکدیگر پیوند برقرار کنید.

جعفری افزود: بر طبق گفته امام علی (ع)،هر روزی که در آن گناه نشود همان روز ، روز عید است

امام جمعه هرات در ادامه خاطر نشان کرد: در ایام عید ضمن خانه تکانی دنیوی به خانه تکانی دل بپردازیم و همه کینه ها و دشمنی ها را از بین ببریم.

جعفری با تاکید بر صله رحم در این ایام از تمام خانواده ها خواست به دیدار بزرگترهای فامیل بروند و به آن احترام بگذارند.

وی در خطبه دوم با ذکر مناسبت های هفته، به روز ملی شدن صنعت نفت اشاره و اظهار اشت: ما در این روز با حمایت روحانیون از جمله آیت الله کاشانی توانستیم بر سلطه انگلیس بر نفت ایران خاتمه دهیم و پایداری و استقامتمان را به رخ جهانیان بکشانیم.

امام جمعه هرات با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از تمام همشهریان عزیز خواست که در لحظه سال تحویل با حضور در گلزار شهدای شهرستان در مراسم سال تحویل شرکت و عید را با شهدا جشن بگیرند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه به شیرینی ها و تلخی ها سال 94 اشاره و اظهار داشت: موفقیت ایران در موضوع هسته ای و استقامت در برابر قدرت های جهانی ،افتتاح فاز عسلویه جنوب،رونمایی از توان موشکی ایران و حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه از سیرینی های سال 94 است.

وی فاجعه منا را تلخ ترین اتفاق سال 94 عنوان و خاطر نشان کرد: فاجعه منا با بی تدبیری آل سعود و با مدیریت رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد و حج امسال را به کام ایرانیان تلخ کرد.

کشتار مردم بی گناه یمن در حملات وحشیانه آل سعود نیز یکی از اتفاقات ناگوار سال 94 بود که امام جمعه هرات به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات