امام جمعه مهریز گفت: از راه های مهم گسترش نفوذ فرهنگی دشمنان در انقلاب اسلامی گسترش منکر و بی بندوباری و لعب و لهو است .
کد خبر: ۸۶۵۱۹۸۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز: حجت الاسلام والمسلمین علی برهان در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر افزود: دشمنان علیه انقلاب اسلامی در 37 سال گذشته به انواع توطئه ها متوسل شده اند.

وی ادامه داد: توطئه های گوناگون استکبار جهانی با هوشیاری و درایت مردم و بصیرت و ولایتمداری آنها خنثی شده است.

امام جمعه مهریز تاکید کرد: دشمنان می خواهند بعد از شکست در عرصه های مختلف وارد فاز نفوذ فرهنگی شوند و به نظام و انقلاب مقدس ضربه بزنند.

برهان گفت: سپر اصلی حملات فرهنگی و نفوذ دشمنان و معاندان و مخالفان این نظام الهی نسل جوان و آینده سازان کشور هستند.

امام جمعهمهریز به تاریخ تحولات در اندلس و توطئه های دشمنان علیه اسلام در آن سرزمین اشاره که با حربه نفوذ فرهنگی و رواج بی بندوباری به اهداف خود رسیدند.

برهان با اشاره به اینکه باید همواره از تاریخ گذشته به خوبی عبرت گرفت بر لزوم هوشیاریدر برابرهجمه گسترش فرهنگی دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: همه افراد و بخصوص مسئولان فرهنگی و اجرایی در برابر توطئه ها و نفوذ فرهنگی دشمنان خیلی مسئول هستند و بایدوظایف خود را انجام دهند.

امام جمعه مهریز از بی توجهی به پاره ای مسائل فرهنگی در برخی از مراکز تفریحی و مواریت تاریخی در این شهر انتقاد کرد.

برهان گفت: باید در هر مرکز فرهنگی و تفریحی به مسائل دینی و ارزشی با ایجاد مکان های مناسب و در خور استفادهعنایت لازم و شایسته صورت گیرد.

امام جمعه مهریز هشدار داد: دشمنان می خواهند با رواج بی بندوباریو گسترش فساد و منکر در بین جوانان آنها را از هویت دینیو انقلابی خالی کنند تا به اهداف شومخود برسند.

امام جمعه مهریز از مسئولان خواستدر کنار بحث میراث فرهنگی و مراکز تفریحی بیش از گذشته به انجام برنامه های نظارتی و واکسینه کردن آن مکان ها از برخی گناهان اقدام کنند.

امام جمعه مهریز در ادامه گفت: هدف دشمنان در این برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی آن است کهتا جلو مقاومت دشمنان را بگیرند.

برهان گفت: مرکزفرهنگی و تفریحی باید دارای نظارت عایه و کنترل دست و دقیق باشند تا جلو انجام برخی معاصی گرفته شود.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: از مسئولان اجرایی و فرهنگی می خواهیم در برخی مکان های فرهنگی و تفریحی اول به فکر ناموس مردم و حفظ ارزش های دینی و شرعی باشند.

برهان گفت:باید اول به خانه تکانی دل ها و قلب ها دست زد و سپس خانه تکانی ها که صورت می گیرد که بدون اولی دومی ارزش خاصی ندارد.

وی افزود: مردم و جوانان باید همواره در دل و جان خود کینه نسبت به دشمنان و استکبار جهانی را تقویت کنند و گوش به فرمانمقام معظم رهبری وظایف انقلابی و دینی خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

امام جمعه مهریز اظهار داشت: همه ما در قبال جامعه، مردم و نسل جوان مسئول هستیم و باید پاسدار دین و ارزش های الهی و انسانی باشیم.

برهان همچنین بر تهدیب نفس از گناهانو عمل به وظایف شرعی و انقلابی در طول سال تاکید کرد.

ارسال نظرات