امام جمعه بهاباد با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان و طلاب علوم دینی حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای گفت: روحیه انقلابی یعنی الگوپذیری از انقلاب حضرت ابا عبددالله الحسین(ع) است و این روحیه باید حفظ شود.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۷۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به دیدار مجمع نمایندگان و طلاب حوزه علمیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اینکه معظم له فرمودند حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند یعنیاعتماد نکردن به استکبار جهانی نیز از دیگر شرایط انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) نیز در آن زمان خود فرمودند، من یک انقلابی ام گفت: کلمه انقلاب یک واژه مقدس است همان کلمه انقلابی که خود امام داشتند.

وی تصریح کرد: خود واژه انقلابی واژه ای است که بعضی ها ازش می ترسند اما واژه انقلاب یک واژه بسیار مقدس است زیرا یک انقلابی ذره ای در مقابل استکبار کوتاه نمی آید و یک انسان انقلابی با آرمانهایی که دارد و آشنائی که با احکام اسلامی دارد در مقابل نقشه های شوم دشمن می ایستد و نقشه های دشمن را نقش بر آب می کنند.

حجت السلام دهقانی با بیان اینکه معظم له در این دیدار از وضعیت حال و آینده انسان مطلبی بیان فرمودند گفت: به وضعیت انسان در حال و آینده باید امیدوار بود و ما باید به کشتی رو به جلوی انقلاب نگاه کنیم و امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه سطح کشور، به‌ویژه حوزه علمیه قم انقلابی بمانند بیداری اسلامی در بین مسلمانان بیش از پیش افزایش یافته و دشمن هرگز نمی‌تواند به هیچ طریقی به کشور نفوذ کند.

امام جمعه بهاباد 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت را گرامی داشت و گفت:با ملي شدن صنعت نفت دست مستکبران از نفت ايران بريده شد.

وی به شخصیت آیت الله کاشانی در مبارزه با ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و افزود:مرحوم آیت الله کاشانی که یکی از علمای بزرگ و مظلوم کشور بود با همکاری دکتر محمد مصدق، مساله ملی شدن صنعت نفت را مطرح کردند که تا آن زمان در اختیار دولت انگلیس بود و هر کاری دلشان می خواست انجام می دادند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بهاباد به نقش روحانیت در زمان ستمشاهی برای دفاع از حق مردم اشاره کرد و گفت: آیت الله کاشانی که مخالف به یغما بردن سرمایه کشور توسط استعمار انگلیس بود اعلام کرد انگلیس باید از کشور ایران خارج شود و نفت ما را رها کند و اگر زنده ماندم کاری می کنم که ملت مسلمان یک قطره نفت هم به انگلیس ندهند تا اینکه بر اثر مقاومت روحانیت و مردم نفت ملی شد.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا افزود: تکریم از مادران و همسران شهدا، در حکم تجلیل از شهدای والامقام و وفاداری به راه و آرمان آنان است.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا اهل ایثار و گذشت و فداکاری بودند گفت:مادران و همسران شهدا اسوه صبر و استقامتند.

خطیب جمعه بهاباد با تبریک فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت اظهار کرد: نوروز یکی از سنت های خوب ایرانیان است که تاکنون حفظ شده و البته به فرموده امام علی(ع) عید واقعی روزی است که در آن گناه نکنیم.

وی با بیان اینکه ایام نوروز فرصت بسیار ارزشمندی برای ادای صله رحم است، گفت: صله رحم سبب برکت عمر، فزونی مال و دوری از فقر در جامعه می شود.

خطیب جمعه بهاباد به نمازگزاران توصیه کرد که در ایام نوروز از اسراف و زیاده روی پرهیز کرده و به حفظ پاکی محیط زیست توجه داشته باشند.

دوم فروردین سالروز هجوم ماموران رژیم ستم شاهی به مدرسه مبارکه فیضیه قم، گرامی داشت عملیات فتح المبین در سال 61 و شهادت جمعی از شهدای این عملیات از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه بهاباد بود که مورد بحث حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت.

ارسال نظرات