خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن با هر ترفند کاری می‌کند که طلبه نسبت به انقلاب بی تفاوت باشد، گفت: وظیفه روحانیون در هر شرایطی امربه معروف طلاب است.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۶۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
دشمن به دنبال بی‌تفاوت کردن طلاب نسبت به انقلاب است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و تقوای راستینی که از بینش و معرفت دینی نشات گرفته و همه شئون زندگی را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: در سال ۹۴ پیامدهای تلخ و ناگواری برای کشورهای همسایه رخ داد و اکنون سال نو فرامی رسد.

وی با بیان اینکه سنت باستانی نوروز از زمان های دور محسناتی داشته که در بعضی از آیات و روایات درباره اهمیت نوروز باستانی سفارش شده است، گفت: اسلام دین زیبایی ها و ارزش ها و فضیلت هاست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انسان تنوع طلب آفریده شده و از یکنواختی خسته می شود به فلسفه نوروز پرداخت و گفت: علت سفرهای نوروزی خروج از یکنواختی است و خانه تکانی نیز زمینه ای برای نظافت و پاکیزکی است که از دستورات ایمانی دین اسلام است.

وی با طرح این موضوع که کسانی که ایمان ضعیفی دارند به نظافت توجه نمی کنند، افزود: ساختمان مقدس اسلام بر پایه‌های نظافت بنا شده و باید توجه کرد که دو نوع خانه تکانی وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه خانه تکانی ظاهری و خانه تکانی دل باید توأمان باشد، گفت: خانه تکانی دل تمام گرفتاری ها رنج ها و عذاب ها را از خانه دل رها می کند و انسان را به سعادت می رساند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر خانه های ظاهری را شست‌وشو دادیم باید به خانه تکانی دل نیز بپردازیم، بیان داشت: متاسفانه آن چه مورد توجه قرار نمی گیرد شستشوی باطن از زشتی هاست اما باید خوی و خصلت های پلید را از دل بزداییم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عید نوروز باید بهانه ای باشد تا به این موضوع پی ببریم که خداوند طبیعت را دگرگون می کند پس ما نیز باید دل و باطن خود را منقلب کنیم، تاکید کرد: زمانی که زندگی پاکیزه در طبیعت شکل می گیرد ما نیز باید خودمان را متحول کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید به روایاتی رجوع کنیم که اشاره کرده اند جنگ ها و آوارگی ها نتیجه بدخویی انسان است، افزود: امروز در یمن ۱۴میلیون انسان مشکل تغذیه دارند و این بی رحمی ها و کشت و کشتارها به دلیل آن است که انسان ها ذاتا به سوی پلیدی ها در حال پیشرفت هستند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه دین اسلام دین مهربانی هاست و رافت و رحمت دین اسلام ربطی به کافر و مسلمان بودن شخصی ندارد و شامل همگان می شود، عنوان کرد: چرا انسان از خود غافل می شود؟

وی گفت: باید در آستانه فصل بهار از پلیدی ها و زشتی های باطنی دست کشید و قدری هم به باطن خود رجوع کرد و بدهکاری ها و حق الناس را در پایان سال پرداخت کنیم تا تمام روزهای سال برای ما عید باشد.

امام جمعه همدان همچنین با بیان اینکه هر روزی که معصیت نکنیم آن روز عید است و هر ثانیه را باید به عید تبدیل کرد، ادامه داد: رحمت خداوند بر کسانی که قطع رحم کرده اند نازل نمی شود.

وی همچنین افزود: خیلی ها از برکت صله رحم زنده اند بنابراین باتمام کسانی که قطع رحم کرده اید دیدار کنید چراکه اگر به اندازه ای که به خودمان می پردازیم به فکر صله ارحام باشیم قطعا بهشتی خواهیم شد.

محمدی در خطبه دوم نمازجمعه با بیان اینکه دغدغه رهبری مجلس خبرگان رهبری و تربیت طلاب علوم دینی است، گفت: نماینده مردم در مجلس خبرگان باید انقلابی باشد و نمایندگان طلاب در شهرستان های کشور باید طلبه ها را انقلابی تربیت کنند چراکه دشمن درصدد نفوذ در افراد انقلابی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه های علمیه تعداد انقلابیون رو به کاهش است و دشمن با هر ترفند کاری می کند که طلبه نسبت به انقلاب بی تفاوت باشد، عنوان کرد: وظیفه روحانیون در هر شرایطی امربه معروف طلاب است چراکه اگر نمایندگان مجلس خبرگان نیز انقلابی نباشد عملکرد ان ها زیر سئوال خواهد رفت.

امام جمعه همدان در پایان تاکید کرد: خانواده شهدا کسانی هستند که از پاره های تن خود در راه اسلام و ایمان و امنیت نظام گذشت کرده اند پس باید آن ها را پاس بداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات