خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان:

" احسن الحال " مسئولان جامعه اسلامی خدمت بیشتر به مردم است

امام جمعه موقت دامغان گفت: مسئولان در سال جدید فراموش نکنند که کمر همت برای خدمت به مردم بستن و حل مشکلات آنان معنی حقیقی احسن الحال برای خدمتگزاران ملت است.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۱۸
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی آخرین جمعه سال 94 وابستگی به نفت را از مهمترین نقیصه‌های بنیان اقتصادی کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: چنین اقتصادی با گران یا ارزان شدن نفت در بازار‌های جهانی با بحران مواجه می‌شود، بی‌تردید تنها سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند اقتصاد جامعه ما را به‌درستی هدایت کند.

خطیب نماز جمعه این هفته دامغان با اشاره به چالش‌های مهم اقتصاد کشور در یک‌ساله اخیر به‌ویژه پس از کاهش شدید بهای نفت، اضافه کرد: اقتصادی در برابر چالش‌ها و توطئه‌ها مقاوم است که پایه های آن بر بنیانی متزلزل بنا نشده باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: تا زمانی که پایه‌های اقتصاد ما بر درآمد‌های نفتی استوار است، به‌راحتی فرو می‌ریزد و خسارات بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند و از سوی دیگر اقتصاد نفتی چالاکی و پویایی را از مسئولان، کارشناسان، برنامه‌ریزان، تولیدکنندگان و مردم می‌گیرد و انگیزه‌ای برای توسعه پایدار برمبنای توجه به تولیدات داخلی ایجاد نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده اقتصادی برای کشورمان سال‌های اخیر و در گذشته به‌دلیل کاهش قیمت نفت و حتی گاه به‌دلیل افزایش بی‌رویه آن تصریح کرد: چنین اقتصادی با گران یا ارزان شدن نفت در بازار‌های جهانی با بحران مواجه می‌شود، بی‌تردید تنها سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند اقتصاد جامعه ما را به‌درستی هدایت کند.

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز جهانی آب و کاستی‌های این حوزه در کشور، استان و شهرستان دامغان به‌ویژه در سال‌های اخیر، گفت: بی‌شک تنها با جلسه و سمینار و همایش مشکل آب حل نمی شود، بلکه باید سیستم مصرف آب در سه حوزه کشاورزی، صنعت و خانگی بهینه سازی شود و صرفه‌جویی و رجوع به سنت‌های زیبای ایرانی و اسلامی در مصرف آب  مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن سال 95 و یادآوری طلب "احسن الحال " در ابتدای سال نو از سوی همه ما از خداوند متعال اظهار داشت: مسؤولان در سال جدید فراموش نکنند که کمر همت برای خدمت به مردم بستن و حل مشکلات آنان معنی حقیقی احسن الحال برای مسؤولان است.

گفتنی است، تجلیل و قدردانی از برگزاری موفق رزمایش بزرگ اقتدار ولایت از سوی سپاه پاسداران و رونمایی و آزمایش موشک بالستیک قدر اس با برد بیش از دو هزار کیلومتر، تأکید بر غیرقابل مذاکره بودن توان دفاعی کشورمان و گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) و روز تکریم مادران و همسران فداکار شهدا از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها