خبرهای داغ:
به مناسبت سالروز عملیات فتح المبین سرهنگ ندایعلی معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان

رزمندگان اسلام با ایمان و اعتقاد قلبی مصمم به پیروزی در این عملیات بودند

عملیات فتح المبین در منطقه ای به وسعت 2400 کیلومتر ،در دو استان خوزستان و ایلام که شمال منطقه عملیاتی فتح المبین از منطقه موسیان ارتفاعات صعب العبور کمر سرخی،دال پری و سفتون و در جنوب منطقه عملیاتی فتح المبین ارتفاعات رقابیه قرار دارد از غرب هم به مرزهای جمهوری اسلامی و از شرق هم به رودخانه کرخه منتهی می شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۱۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،عملیات فتح المبین در  منطقه ای به وسعت 2400 کیلومتر ،در دو استان خوزستان و ایلام که شمال منطقه عملیاتی فتح المبین از منطقه موسیان ارتفاعات صعب العبور کمر سرخی،دال پری و سفتون و در جنوب منطقه عملیاتی فتح المبین ارتفاعات رقابیه قرار دارد از غرب هم به مرزهای جمهوری اسلامی و از شرق هم به رودخانه کرخه منتهی می شد.

سرهنگ ندایعلی در ادامه افزود : منطقه عملیاتی فتح المبین حدود 18 ماه در اشغال نیروهای متجاوز بعثی قرار داشت ابتدا عراق با 3 لشکر به این منطقه حمله کرد قصد تصرف شهرهای شمالی استان خوزستان از جمله شهرستان شوش،اندیمشک،دزفول را داشت  و از این مسیر خود را به ارتفاعات  زاگرس برساند و به نوعی استان خوزستان را از کشور قطع بکند همچنین قطع ارتباط جاده اهواز به تهران خط راهن از اهداف اولیه دشمن بود لذا با مقاومت و کمکهای مردمی ، دشمن نتوانست با این سه لشکر به اهداف خود برسد.

وی افزود : رزمندگان عزیز ما در غرب کرخه با فشاری که به نیروهای بعثی عراق وارد  آوردند توانستند مواضع پدافندی خود را در غرب کرخه ایجاد کنند و عملیات فتح المبین 3 ماه بعد از عملیات طریق القدس اتفاق افتاده بود. با توجه به وسعت منطقه  ، سپاه پاسدارانانقلاب  اسلامی توانست طی این مدت توسعه سازمان بدهد و یگان های رزم را بیشتر کند.

لذا 4 قرارگاه جهت این عملیات پیش بینی شده قرارگاه قدس،فتح،نصر،فجر که از 4 محور بتوانند به دشمن یورش ببرند.

در این چهار محور یگان های مشترکی از  سپاه و ارتش قرار داشت ،

عراق در 28 و 29 فروردین به این دو محور حمله ور شد و نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند

لذا دو قرارگاه دیگر قرارگاه قدس،قرارگاه نصر عملیات خودشون را آغاز کردن و خیلی به سرعت توانستند اهداف خود را دنبال کنند

سرهنگ ندایعلی ادامه داد : نبرد سختی در عملیات فتح المبین رخ داد ، لذا دو عامل باعث پیروزی این عملیات شد یکی سرعت عمل  رزمندگان اسلام و دیگری ابتکار عمل فرماندهان ایرانی که بر نیروهای عراقی غلبه کرد.

 وی اشاره کرد : عراق علی رغم چندین لشکر ،دو تیپ،تعدادی گردان های کماندو به منطقه عملیاتی آورد که بتواند آنجا را حفظ کند منتها امکان پذیر نبود و با موفقیتی که قرارگاه قدس و نصر ایجاد کردند قرارگاه فتح و قرارگاه فجر هم توانست از موانع و استحکامات سنگین دشمن عبور کند و کل نیروهای دشمن را به محاصره در بیاورند.

سرهنگ ندایعلی  افزود : یکی از مهم ترین اقدامات این عملیات ایجاد تونل ها در بعضی از محور ها نیرو های عمل کننده موفق شدند از پشت موانع دشمن بیرون بیایند و دشمن غافلگیر شد و نیروهای ایرانی توانستند به توپخانه دشمن  حمله کنند و ان را تصرف کنند

ندایعلی در پایان افزود:دشمن باور پیدا کرده بود که جمهوری اسلامی مصمم است با عنایت خداوند و روحیه شهادت طلبی که بین رزمندگان است قطعا مناطق دیگری را که در اشغال است باز پس گیرد .
ارسال نظرات
پر بیننده ها