معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان خبر داد:

سرلشکر جعفری سخنران یادواره شهید املاکی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان از برگزاری بیست و هشتمین یادواره سردار شهید حسین املاکی با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 9 فروردین ماه سال 95 در مسجد جامع لنگرود خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۱۸۹۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

عباس بایرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به 9فروردین سالروز شهادت سردار شهید املاکی اظهار کرد: بیست و هشتمین یادواره سردار شهید حسین املاکی با سخنرانی سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 9 فروردین ماه سال 95 در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.

وی از اجرای 30 عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با سالروز شهادت این سردار رشید اسلام در لنگرود خبر داد و گفت: بازسازی یادمان شهید املاکی می تواند یکی از مراکز فرهنگی و گردشگری در استان گیلان به شمار آید که موجب جذب جوانان و نسل جدید خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید املاکی گفت: سادگی و مهربانی از مهم ترین ویژگی‌های بارز شهید املاکی که در این مسائل زبان زد بوده اند.

بایرامی با اشاره به مدال قهرمانی شهید از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری در جمع مردم گیلان با اشاره به دلاوری‌های شهدا و رزمندگان گیلانی، فرمودند:«شهید املاکی شما؛ جانشین لشکر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود. بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این! البته هر دو شهید شدند. هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد اما این قهرمانی ماند اینها که از بین نمی‌روند. زنده‌اند، هم پیش خدا زنده‌اند، هم دردل ما زنده‌اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده‌اند.»

وی در پایان با بیان اینکه سردار املاکی در شب عاشورا به دنیا آمده بود و عاشورایی شهید شد، گفت: شهادت هنر مردان خداست و شهید املاکی از مردان خدایی بود.

 

ارسال نظرات