امام جمعه زابل:

خون پاک شهدای تاسوکی چهره پلید استکبار و مزدورانش را آشکار کرد

امام جمعه زابل گفت: چند شرور نادان و احمق در سال 84 با فریب دشمنان و نیابت از سوی آنان چنان جنایتی را در تاسوکی خلق کردند که به خوبی چهره پلید استکبار را برای جهانیان آشکار کرد.
کد خبر: ۸۶۵۱۸۹۴
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
حجت الاسلام علی اکبر کیخا روز پنجشنبه در دهمین یادواره شهدای تاسوکی در گلزار شهدای نیمروز افزود: در حادثه تروریستی تاسوکی شماری از بهترین فرزندان این مرز و بوم بدست مزدوران استکبار به شهادت رسیدند.
وی بهترین مرگ را شهادت در راه خدا دانست و اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا باعث اقتدار ایران اسلامی می شود و راه شهیدان را برای تک تک ما یادآوری می کند.
امام جمعه زابل گفت: دشمن در صدد محو ارزش های اسلامی و جایگزین کردن منکرها به جای معروفات است اما به برکت ولایت فقیه و خون شهدا شیعه و سنی با بصیرت و ولایت مداری در مقابل تمامی توطئه ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی کرده و آن را خنثی می کنند.
وی افزود: دشمنان برای انحراف کودکان، نوجوانان، جوانان و سست کردن بنیان خانواده از راه جنگ نرم با ماهواره و کتب ضاله برنامه ریزی کرده و در ابعاد سیاسی و اقتصادی بدنبال نفوذ در کشور هستند.
حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دنیا سلاح برنده و محکمی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است تاکید کرد: دول اروپایی و غرب که می دانند تا چند سال آینده دین نخست مردم جهان، اسلام خواهد بود و این دین الهی رفته رفته در حال فتح دلهای مردم است با ایجاد گروههای تروریستی مانند داعش و وهابیت در صدد نشان دادن چهره ای خشن و بد از اسلام هستند.
وی تصریح کرد: برای استکبار شیعه و سنی معنایی ندارد چرا که بدنبال خشکاندن ریشه اسلام در جهان است.
امام جمعه نیمروز نیز در این یادواره گفت: تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار ایران در جهان به برکت خون شهداست.
حجت الاسلام محمد راشکی افزود: الگوسازی شخصیت شهدا در جامعه، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری یادواره های شهدا باعث زنده ماندن یاد و خاطره شهدا می شود.
فرمانده سپاه نیمروز برگزاری یادواره شهدای تاسوکی را یک موقعیت راهبردی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان از سوی سردار شهید حبیب لک زایی دانست و گفت: سیره مردم منطقه سیستان وحدت آفرین و وحدت بخش است به طوری که نقش آفرینی این یادواره در سطح کشور باعث حفظ وحدت جدای از نگاه قومی و مذهبی است.
سرهنگ محمدرضا نخعی ادامه داد: از بین بردن مرز قومیت و جلوگیری از نفوذ دشمن یکی دیگر از فواید این یادواره است.
در دهمین یادواره شهدای تاسوکی که با حضور امامان جمعه زابل، هامون و نیمروز، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی پنج شهرستان منطقه سیستان، فرمانده قرارگاه شهید هراتی سیستان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان، علمای شیعه و سنی، معتمدان و ریش سفیدان در گلزار شهدای نیمروز برگزار شد اثر حکاکی شده تصویر شهدای تاسوکی و سردار شهید حبیب لک زایی تهیه شده از سوی رمضان نورا هنرمند سیستانی و بلوچستانی رونمایی شد.
در حاشیه این یادواره توسط بسیج جامعه پزشکی بیماران ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند.
شهرستان نیمروز در فاصله بیش از 220 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
مزدوران استکبار به سرکردگی معدوم عبدالمالک ریگی و اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان در شامگاه 25 اسفند 1384 با بستن راه زاهدان - زابل در محدوده تاسوکی واقع در 10 کیلومتری پاسگاه تاسوکی 28 نفر از مردم بی گناه و مسافران عبوری را در مقابل دیدگان خانواده هایشان به شهادت رسانده و هفت نفر را به گروگان بردند.
گروهک تروریستی موسوم به جندالله همچنین در همان سالها چند جنایت دیگر در زاهدان، چابهار و پیشین انجام دادند که با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر دستگاههای عضو شورای تامین تمامی عوامل این حوادث در درگیری با نیروهای امنیتی و انتظامی به هلاکت رسیده یا پس از دستگیری و محاکمه اعدام شدند
ارسال نظرات
آخرین اخبار