خبرهای داغ:
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه راهیان‌نور یک حرکت بزرگ فرهنگی جهادی در مقابل جریان نفوذ و تهاجم فرهنگی است، گفت: در طول ۲۵۰۰ کیلومتر از استان‌های مرزی ۵۴ یادمان دفاع مقدس ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۶۵۱۸۱۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

  به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار بهمن کارگر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمنان به‌دنبال این هستند که دفاع مقدس تحریف و از یادها فراموش شود؛ راهیان نور از تحریف آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس جلوگیری می‌کند.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ اصیل اسلامی است، اگر ما به‌دنبال فرهنگ اصیل و ارزش‌ها هستیم باید دفاع مقدس را مطالعه کنیم، راهیان نور دفاع مقدس را لمس می‌کند و با آن انس می‌گیرد.

راهیان‌نور از تحریف آرمان‌های انقلاب جلوگیری می‌کند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: راهیان‌نور یکی از راه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن است چراکه موجب آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با حقایق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌شود.

وی گفت: راهیان‌نور یک حرکت بزرگ فرهنگی جهادی در مقابل جریان نفوذ و تهاجم فرهنگی است.

سردار کارگر همچنین در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای تقویت راهیان نور صورت گرفته است، بیان کرد: در طول 2500 کیلومتر از استان‌های مرزی 54 یادمان دفاع مقدس ایجاد شده که این یادمان‌ها استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر را شامل می‌شود.

پذیرایی از 10میلیون زائر راهیان‌نور در افق 1404

سردار کارگر تصریح کرد: در 1سال اخیر موفق شدیم پذیرای بیش از 5میلیون نفر در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس باشیم، بر اساس افق چشم‌انداز در سال 1404 میزبان بیش از 10میلیون زائر در مناطق عملیاتی خواهیم بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: راهیان نور حرکتی خودجوش و مردمی متعلق به ملت است، نیروهای مسلح پیش‌قدم بودند اما واقعیت امر این است که همه در صحنه حضور دارند، مانند قرارگاه‌های راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی که توسط وزرای آن نهاد مدیریت می‌شوند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه سران قوا، دولت و مجلس در موضوع راهیان نور پای کار هستند، حتی سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این زمینه ورود کردند و ما هم بنا بر دستور مقام معظم رهبری سازمان‌های مردم‌نهاد را در اعزام و کارهای فرهنگی حمایت می‌کنیم.

کارگر با اعلام اینکه 200هزار نفر مسئولیت فراهم آوردن زمینه حضور راهیان نور را به‌عهده دارند، خاطرنشان کرد: این جمعیت شامل رانندگان، خادمان شهدا، راویان و مبلغان هستند که زمینه‌ساز حضور 5میلیون زائر در مناطق عملیاتی شدند.

وی، بیان کرد: سال گذشته شعار آغاز حرکت راهیان نور "ما می‌توانیم" بود، امسال نیز شعار "ما آماده‌ایم" توسط رئیس ستادکل نیروهای مسلح رونمایی و ابلاغ شد که امیدواریم این شعار سرآغاز موفقیت در عرصه‌های مختلف باشد.

گردآوری اسناد دفاع مقدس در اولویت برنامه‌های بنیاد حفظ آثار

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به این پرسش که چه اقدامات گسترده‌ای برای حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس صورت گرفته است، اظهار داشت: در تشکیلات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دو تشکیلات مهم در زمینه حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس وجود دارد.

وی گفت: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با 3 پژوهشکده در زمینه جمع‌آوری، ساماندهی و جمع‌بندی اسناد دفاع مقدس فعالیت می‌کند و تشکیلات دوم سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس است که سال گذشته راه‌اندازی شد.

کارگر افزود: این سازمان مسئولیت جمع‌آوری، حفظ و نگهداری اسناد دفاع مقدس را به‌عهده دارد، اولویت اول گردآوری یک مرکز اسناد دفاع مقدس شامل تمامی اسناد موجود در کشور است تا ضمن حفظ این امانت‌های مهم از تحریف احتمالی جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها