خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری بسیج سپاه شاهرود از حمایت مالی و آزمایشگاهی از 20 طرح محققان و مخترعان بسیجی شاهرود در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۱۷۸۸
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
بابک مخبریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به فعالیت های سال 94 مرکز بسیج علمی،پژوهشی و فن آوری بسیج در شاهرود اظهار کرد: در سال 1394 ، 46 طرح به منظور حمایت به مرکز حمایت از مبتکرین و محققین بسیجی در شهرستان شاهرود ارسال شده که در کارگروه های تخصصی داوری شده و 20 طرح پس از تصویب داوران مورد حمایت مالی و آزمایشگاهی قرار گرفتند و همچنین پنج طرح به منظوری حمایت های بیشتر و سرمایه گذاری برای تجاری سازی به سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فن آوری کشور ارسال گردیده که در میان این طرح ها 6 طرح از مشکلات شهرستانی و استانی است.

وی با اشاره این طرح های افزود: نرم افزار همیار اداری، مدلسازی و آسیب پذیری منابع آب زیرزمینی دشت گرمسار، همیار کشاورز ، بررسی اثر عصاره اتانولی گلپر بر افزایش ماندگاری گوشت گوسفند طی نگهداری در یخچال، رشد تک‌بلور پتاسیم‌برمید به روش چکرالسکی دوپ شده با نانو اکسید مس، ساخت حسگر الکتروشیمیایی بر پایه الکترود اصلاح شده با فیلم پلیمری سولو کروم بلک تی برای اندازه گیری همزمان استامینوفن و دوپامین، ساخت دستگاه اعلام خطر وضعیت نامناسب محیطی سالن ها، ارایه طرح جدیدی از " استئو -گاید " برای عمل های استئونومی ارتوپدی، اکتشاف نواحی معدنی از طریق فناوری سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) و بررسی و مطالعه ی بهینه سازی انرژی در پالایشگاه های تفکیک میعانات گازی LPG جزیره ی خارک با استفاده ازآنالیز اکسرژی پیشرفته از جمله طرح هاست.

مخبریان با اشاره به فعالیت های مرکز رشد شهید حسن تهرانی مقدم شاهرود بیان کرد: مرکز رشد شهید تهرانی مقدم در سال 94 با خریداری سیستم های کامپیوتری قوی و سیمولیتور و همچنین تجهیز بانک نرم افزاری با موضوع تخصصی مدل سازی و شبیه سازی مکانیکی آماده خدمت رسانی به دانشجویان ، اساتید و پژوهشگران رشته های مکانیک ، متالورژی ، عمران و برق می باشد.

وی ادامه داد: با تجهیز کارگاه مکانیک این مرکز تا پایان سال امکان استفاده از این کارگاه برای کلیه پژوهشگران فراهم می باشد. کلیه پژوهشگران در رشته های مختلف می توانند برای تجاری سازی طرح های خود از حمایت های مالی و فنی و مشاوره ای این مرکز استفاده کنند.

مسئول بسیج علمی سپاه شاهرود اظهار کرد: در سال 1394 از میان طرح های ارائه شده به این مرکز به منظور تجاری سازی پنج طرح تایید و برای حمایت به سازمان بسیج علمی کشور ارسال شده و این مرکز در سال 94 دوره های آموزشی فنی و تخصصی در زمینه شبیه سازی و مدلینگ برپا کرده است.

وی با اشاره به اهم فعالیت های مرکز رشد شهید حسن تهرانی مقدم در سال 1394 گفت: تهیه طرح نقشه جامع معدن شهرستان شاهرود با هدف شناسایی ظرفیت های معدنی و صنعتی و همچنین معرفی اولویت های سرمایه گذاری، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با طراحی و مکانیزم های شبیه سازی موشک های تاکتیکال، انجام پروژه شبیه سازی مبدل های حرارتی (با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود) و ارائه مشاوره های علمی رایگان برای پروژه های دانشجویی از جمله فعالیت ها بوده است.

مخبریان عنوان کرد: برگزاری مسابقات موشک های آبی، برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی در دهه فجر، برگزاری دوره اقتصاد مقاومتی برپایه شرکت های دانش بنیان، طراحی نرم افزار جامع جهانگردی استان سمنان (قرارداد با سازمان میراث فرهنگی)، طراحی نرم افزار موبایل کنگره 3000 شهید استان سمنان (قرارداد با کنگره شهدا استان)، طراحی و راه اندازی سایت های اجلاسیه بزرگداشت 1000 شهید شهرستان های شاهرود ( سایت اطلاع رسانی و سایت بانک اطلاعاتی شهدا) و ساخت ماکت پل بعثت در نمایشگاه اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود از دیگر فعالیت های مرکز می باشد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسه با کارخانه سیمان شاهرود برای بررسی همکاری های علمی وفنی، تشکیل حلقه صالحین شهید تهرانی مقدم در پایگاه امام خامنه ای برای جذب نخبگان در بسیج و بازدید و جلسه با مهندسین شرکت زغال سنگ البرز شرقی(معدن طزره) سایر برنامه ها و فعالیت های مرکز رشد شهید تهرانی مقدم بسیج علمی شاهرود است.

مخبریان با اشاره به فعالیت خانه نخبگان گفت: خانه نخبگان بسیج علمی شهرستان شاهرود در سال 1394 تاسیس شد در این مدت پنج جلسه با حضور معاونان پژوهشی و مسئولین ارتباط با صنعت دانشگاه های آزاد ، صنعتی ، پیام نور ، غیر انتفاعی و علمی کاربردی و معاونین و کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی ،جهاد کشاورزی، اداره صنعت معدن و کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای، ذوب آهن البرز شرقی، شرکت شهرک های صنعتی، اداره آموزش و پرورش و همچنین مسئولین کارخانه ها و شرکت های صنعتی از جمله کارخانه سیمان، سیم وکابل مغان ، رنگین پروفیل ،سپهر الکتریک ،تیبا الکتریک و.... است.

وی با اشاره به طرح های مطرح شده در خانه نخبگان بسیج علمی عنوان کرد: طرح ارتباط صنعت و دانشگاه، اصلاح الگوی کشاورزی در شهرستان شاهرود و بررسی راه های اجرای الزامات اقتصاد مقاومتی در شهرستان شاهرود از جمله طرح های ارائه شده در خانه نخبگان در سال 94 است.

مسئول علمی پژوهشی و فناوری بسیج سپاه شاهرود با اشاره به ادامه رویکرد سال 94 در سال 95 اظهار کرد: تلاش داریم با جدیت بیشتری طرح های بیشتری را در نظر گرفته و تلاش کنیم در تحقق منویات رهبر انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی و استفاده از نیرو و سرمایه انسانی و درون زار بهره ببریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها