مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان خوزستان مطرح کرد؛
شهریاری ایجاد روحیه جهادی بین دانشجویان و کاستن از مشکلات مناطق محروم از اهداف فعالیت گروه‌های جهادی برشمرد و از فعالیت 36 گروه جهادی در مناطق محروم استان در ایام تعطیلات سال نو خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۱۷۶۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ بهمن شهریاری با اشاره به فعالیت 36 گروه جهادی در مناطق محروم استان از 28 اسفند تا 20 فروردین، اظهار کرد: هدف نخست از برگزاری اردوهای جهادی ترویج زندگی جهادی بین دانشجویان است که با مشاهده محرومیت‌ها به‌صورت جهادی تربیت شوند. داشتن روحیه جهادی، در زندگی دانشجویان و آینده آن‌ها بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود و این از دیگر اهداف مدنظر است.

وی با بیان این‌که آموزش‌های محتوایی برای حضور در این اردوها به دانشجویان ارائه می‌شود، تصریح کرد: آشنایی دانشجویان با این دوره‌های آموزشی پیش از آغاز اردوها در شکل‌گیری روحیه جهادی بسیار مؤثر است و به همین جهت این اهداف در دستور کار اردوهای جهادی قرار دارد.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به فعالیت‌های اردوهای جهادی در مناطق محروم، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چندین نهاد برای محرومیت‌زدایی در کشور تأسیس شد اما در برخی دولت‌ها رسیدگی به مردم به فراموشی سپرده شد، لذا مقام معظم رهبری دستور حرکت‌های جهادی به‌ویژه در بخش دانشجویی را در راستای محرومیت‌زدایی در سراسر کشور صادر کردند.

شهریاری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم در چند بخش مختلف دایر است که بخش‌های عمرانی، بهداشتی و فرهنگی مانند ساخت و تعمیر مساجد، احداث خانه برای محرومان و بهسازی و احداث مدرسه در مناطق محروم است.

وی با بیان این‌که اقدامات فرهنگی قابل توجهی توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم انجام می‌شود، گفت: مردم این مناطق استقبال بسیاری از فعالیت‌ گروه‌های جهادی می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان اظهار کرد: وضعیت برخی مناطق محروم بسیار نامناسب و شرایط معیشت در آن‌ها دشواری است به‌طور مثال در روستای صیداویه از توابع شهرستان آبادان، مردم از مشکل نبود آب شرب رنج می‌برند.

شهریاری افزود: این روستا دارای مشکلات بهداشتی بسیاری است، نه آمبولانس، مرکز بهداشتی یا درمانگاهی در آن وجود ندارد و نزدیک‌ترین بیمارستان با روستا 40 دقیقه فاصله دارد؛ دانشجویان بسیجی به‌مدت یک هفته در این روستا به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند و با فعالیت‌ها و اقدامات خود برای برطرف کردن مشکلات تلاش می‌کنند. همچنین یک خانه محروم توسط گروه‌های جهادی در روستاهای اطراف خرمشهر برای یک خانواده بدون سرپرست که از نبود مسکن رنج می‌برد، احداث شد.

ارسال نظرات