"راهیان نور، راهی برای شناخت شهیدان"

راهیان نور اقتدا به راه شهیدان است

راوی روحانی موسسه روایت سیره شهدا مستقر در شهرستان قم گفت: راهیان نور اقتدا به راه شهیدان و بازخوانی ارزش های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۵۱۶۷۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

حجت‌الاسلام قنبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به حضور خود در کاروان راهیان نور به عنوان راوی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: پانزده سال است که سالانه به کرات در کاروان راهیان نور حضور دارم و سعادت این را دارم که به عنوان راوی در خدمت زائران این سفر معنوی باشم.

وی افزود: در تمامی برنامه‌های فرهنگی و معنوی کاروان حضور داریم و بایستی ضمن اقامه نماز جماعت پاسخگوی شبهات دینی و شبهات مرتبط با دوران دفاع مقدس باشیم.

راوی روحانی موسسه روایت سیره شهدا مستقر در شهرستان قم تصریح کرد: روایتگری و حضور روحانی در کاروان‌ها نقش مهمی را در کاروان‌ها برعهده دارند چراکه حضور آنان باعث می‌شود تا کاروان‌ها با هدف حرکت کرده و زمانی که زائران به مناطق عملیاتی از جمله فکه، شلمچه و طلائیه می‌رسند تازه درمی‌یابند کجا آمده‌اند.

حجت‌الاسلام قنبری ادامه داد: روایت توسط پیشکسوتان دوران دفاع مقدس یا طلبه‌هایی که دوره‌های روایتگری را گذرانده‌اند مهم است، حضور طلبه‌های روایتگر و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در کنار یکدیگر تاثیرگذاری بیشتری دارد، طلبه‌ها در دوره‌های آموزشی روایتگری به مدت چهار سال شرکت کرده‌ و بیان شیواتری نسبت به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس دارند چراکه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس وقایع جنگ را عیناً بیان می‌کنند اما طلبه‌ها به سبب تجربه در سخنوری مطالب را بهتر به مخاطب انتقال می‌دهند.

وی بیشترین سوالات زائران را درباره شهدای شاخص دانست و افزود: در مدتی که به کار روایتگری مشغول هستم زمانی که وارد مناطق عملیاتی می‌شویم مرتبا سوال دارند که در این منطقه کدام یک از رزمندگان به شهادت رسیده یا کدام عملیات‌ها در چه تاریخی صورت گرفته است.

راوی روحانی موسسه روایت سیره شهدا مستقر در شهرستان قم تصریح کرد: روای بایستی به قدری توانمند باشد که بتواند عملیات‌ها را توضیح داده و شهدای شاخص و سیره این عزیزان را به خوبی معرفی کند، سعی داشته‌ایم در انتقال مطالب به زائرانی که از اقشار مختلف در منطقه حضور دارند اهتمام داشته باشیم تا تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام قنبری یادآور شد: بارها شده که با روایت وقایع دوران دفاع مقدس مخاطب منقلب شده و زمانی که این سفر معنوی به پایان می‌رسد زائران از حال و هوای منقلب خود و خاطراتشان در این مناطق عملیاتی سخن می‌گویند، حتی در بیشتر مواقع آشنایی زائران با رشادت‌های دوران دفاع مقدس از نظر رفتاری و تفکری متحول می‌شود و سعی دارد تا در مسیر شهدا و انقلاب اسلامی گام بردارد.

وی افزود: اثرگذاری راهیان نور بر دانش‌آموزان در طول سفر مشهود است ولی جالب‌تر اینکه تاثیرگذاری این سفر معنوی بر بسیجیان اعزامی راهیان نور نمود بیشتری دارد چراکه بسیجیان خود با عضویت داوطلبانه در بسیج و قدم نهادن در راه شهادت و ایثار با وقایع دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان مانوس هستند.

راوی روحانی موسسه روایت سیره شهدا مستقر در شهرستان قم تصریح کرد: زیباترین صحنه‌هایی که دیده‌ام در این مدت حضور خواهرانی است که شاید نسبت به امر حجاب کمتر دغدغه داشته‌اند ولی به محضوورود به مناطق عملیاتی نظیر طلائیه و شلمچه تحت تاثیر فضای معنوی حاکم قرار می‌گیرند و متحول می‌شوند.

حجت‌الاسلام قنبری با اشاره به تصاویری زیبایی که در این مدت به یاد می‌آورد گفت: خواهران و برادران دانشجویی که در این کاروان‌ها حضور دارند زمانی که سفر به پایان خود نزدیک می‌شود احساس می‌کنند که شب قدری را پشت سر گذاشته‌اند و سخن از توبه کردن می‌کنند، قول‌هایی که به شهدا می‌دهند که نسبت به ادامه مسیر آنان برای حفظ اسلام تلاش کنند.

وی افزود: برای تداوم تاثیرگذاری سفر معنوی راهیان نور خانواده و مدرسه بیشترین نقش را بر عهده دارند، اگر می‌خواهیم نسل اینده پس از حضور در مناطق عملیاتی تاثیرگذاری را حفظ کند بایستی با مسجد ارتباط بیشتری پیدا کند و معنویت خود را قطع نکند.

راوی روحانی موسسه روایت سیره شهدا مستقر در شهرستان قم تصریح کرد: حضور در جلسات معنوی باعث می‌شود که نسل آینده همواره در مسیر جهاد، فرهنگ ایثار و شهادت باقی بمانند، به طلبه‌های جوان توصیه می‌کنم در دوره‌های روایتگری شرکت کنند تا بتوانند به وظیفه خود در این عرصه عمل کنند چراکه فضا، زمین و فضا برای تاثیرگذاری مهیا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات