تصاویر/

قلعه ابراهیم آباد جاذبه های گردشگری ناشناخته در شهرستان اشکذر

قلعه ابراهيم‌آباد جاذبه های گردشگری ناشناخته در شهرستان اشکذر که مربوط به قرن 7 و 8 هجري قمري است.
کد خبر: ۸۶۵۱۶۰۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر: قلعه ابراهیم‌آباد که دوره ساخت آن به قرن ۷ و ۸ هجری قمری برمی‌گردد، از مسجد، خانه‌ها، آب‌انبار و کوچه‌های سرپوشیده و باز تشکیل‌شده و درمجموع با برج و بارو و حصار محصور است.

قلعه ابراهیم‌آباد، بنایی خشت و گلی با سردر و رواق‌هایی آجری که آنچه از حصار قلعه برجای‌مانده حکایت از آن دارد که این قلعه دارای دو حصار بوده و کاربری مسکونی داشته است و تا چند دهه پیش تمامی اهل روستا در آن زندگی می‌کردند و اکنون نیز جمعی از خانوار در آن زندگی می‌کنند.

تزئینات به‌کاررفته در این قلعه کاربندی آجری سردر ورودی، رواق‌های طرفین، هشتی و کنگره‌های خشتی لبه‌های حصار و برج‌ها است.

مرمت و بازسازی قلعه مرمت کامل برج‌ها، دیوارچینی بالای برج، شیب بندی، استحکام‌بخشی دیوارها، اصلاح وکاهگل بام، مرمت قسمتی از بدنه ضلع شمال شرقی قلعه، هره‌چینی و کاهگل بدنه‌ها و همچنین حفر چند حلقه چاه جهت رفع آب مورد نیاز این بنا است.

گفتنی است، قلعه ابراهیم‌آباد در روستای ابراهیم‌آباد، دهستان رستاق شهرستان اشکذر واقع و به شماره ۲۵۳۸ مورخ ۱۵/۹/۷۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

قلعه ابراهیم آباد اشکذرقلعه ابراهیم آباد اشکذرقلعه ابراهیم آباد اشکذرقلعه ابراهیم آباد اشکذرقلعه ابراهیم آباد اشکذرقلعه ابراهیم آباد اشکذرقلعه ابراهیم آباد اشکذرقلعه ابراهیم آباد اشکذرقلعه ابراهیم آباد اشکذر

ارسال نظرات
آخرین اخبار