مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: با ورزش بهتر می توانیم ارزش ها را به نسل جوان منتقل و در سطح جامعه نهادینه کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۱۵۴۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین درباره اهمیت ورزش برای روحانیت گفت:ورزش برای طلبه یکی از امور بسیار لازم و ضروری است یکی از اثرات ورزش سلامتی است که با ورزش تامین می شود، الان امام خامنه ای عزیز و مقتدای ما، ایشان اهل ورزش هستند و اهل کوهنوردی هستند، نه حالا بلکه سال هاست که ورزش امری ضروری در زندگی شان است.

حجت الاسلام تویسرکانی اظهار داشت: علاوه بر بحث سلامتی، باید در ورزش حرفه ای کار ویژه ای انجام بدهیم، این برای قشر روحانیت بازتاب بسیار وسیعی دارد، چه بخواهیم که نخواهیم ورزشکاران در جهان یک مرجع هستند و مردم از ورزشکاران الگو می گیرند.زمانی ما در عربستان می رفتیم، انقلاب اسلامی را به نام امام می شناختند اما بعد از مدتی وقتی می خواستیم از ایران حرف بزنیم، در کنار نام امام، نام علی دایی به عنوان نماد ایران شناخته می شود و این اثر ورزش است. 

وی با اشاره به اهمیت ورزش حرفه ای در دیدگاه مقام معظم رهبری افزود: راهبرد مقام معظم رهبری ترویج و تشویق به ورزش حرفه ای است، در ورزش حرفه ای نیروهای ارزشی باید در سطح کشور، آسیا و جهان کار کنند و این بهترین راه برای تبلیغ دین است و اثر آن از یک سخنرانی نیز بیشتر است. به همین خاطر سازمان بسیج طلاب با همکاری ورزش بسیج باید در این امور برنامه ریزی کنند و این جشنواره با یک دید جهانی برگزار شود و این جشنواره های نمادین نباشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: ما در ورزش اگر بتوانیم یک کار حرفه ای یا نیمه حرفه ای انجام دهیم، بهتر می توانیم دین و ارزش ها و آرمان هایمان به نسل جوان منتقل و در بین آنها نهادینه کنیم.
ارسال نظرات