ویژه‌برنامه‌های تحویل سال شبیه به سلام و خداحافظی هستند که برخلاف معمول، اول نوبت خداحافظی است و بعد از آن است که نوبت به سلام می‌رسد؛ سلامی که از یک شروع دوباره و دورهم بودن‌های طولانی خبر می‌دهد. شاید به همین دلیل است که این ویژه‌برنامه‌ها حس و حال ویژه‌ای دارند.
کد خبر: ۸۶۵۱۴۹۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، در این ویژه‌برنامه‌ها می‌توان روح وحدت و همدلی را احساس کرد، مروری بر روزهای رفته داشت و هدف‌هایی برای روزهایی که قرار است از راه برسند. در برنامه‌هایی که امسال برای تحویل سال 95 تولید شده نیز می‌توان همه این ویژگی‌ها را دید. برخی از این برنامه‌ها به شرح زیرند.

شبکه یک با «یک یک» در تحویل سال

از آخرین ساعات پایانی سال 94، ویژه برنامه‌ای به نام «یک‌یک» با اجرای علی‌ضیا در شبکه یک آغاز می‌شود. این برنامه تا ساعت 10 صبح اولین روز سال 1395 ادامه خواهد داشت و میزبان هنرمندان مختلفی خواهد بود. «یک‌یک» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی، بیش از 15 نماهنگ جدید و دیده نشده برای مخاطبانش تولید کرده است.

بر اساس توضیحات کریمی، در این برنامه به موضوع همدلی توجه می‌شود و در بخش قطار همدلی، علی اوجی، علی شادمان، وحید شمسایی و نیما شعبان‌نژاد با قطار راهی شهر مقدس مشهد می‌شوند و در لحظه تحویل سال نو در حرم امام رضا(ع) حضور می‌یابند. همچنین تماشاگران تا اواخر اسفند فرصت داشتند در پنج رشته گزارشگری، طراحی لوگو، خواندن یا سرودن ترانه تیتراژ برنامه، اجرای استندآپ کمدی و ساخت فیلم ١5 ثانیه‌ای در مسابقه برنامه «یک یک» شرکت کنند. به گفته کریمی گفت‌وگو با برخی از وزرا از جمله دکتر ظریف، دکتر هاشمی و رحمانی‌فضلی نیز بخشی از این برنامه خواهد بود.

و اینک فردا در تحویل سال

ویژه‌برنامه شبکه دو با عنوان «و اینک فردا» با شعار فردایی که نکوست از بهارش پیداست، تولید می‌شود و پنج موضوع محیط زیست، هویت، کرامت انسانی و اخلاق، خانواده و امنیت را با نگاهی به آینده هم به زبان طنز و هم در گفت‌وگوهای جدی مد نظر قرار می‌دهد. این ویژه‌برنامه از ساعت 21 تا 21 و 30 دقیقه آخرین شامگاه اسفند سال 1394 به تماشاگران این شبکه معرفی می‌شود. آغاز این برنامه به صورت رسمی از ساعت 23 خواهد بود و تا ساعت 10 صبح اولین روز سال نو ادامه خواهد داشت. تهیه‌کنندگی این برنامه را فریدالدین نیکجو و مهدی بهادران برعهده دارند و احسان کرمی آن را اجرا می‌کند.

به گفته نیکجو «و اینک فردا» از بخش‌های متنوعی تشکیل شده که از جمله آنها می‌توان به استندآپ کمدی و بخش‌های نمایشی اشاره کرد. علی صادقی و مهران غفوریان اجرای بخش طنز این برنامه را به‌عهده دارند و مسعود فراستی گفت‌وگوهای جدی را مدیریت می‌کند. براساس توضیحات نیکجو، یک نماآهنگ از گروه موسیقی پالت برای این برنامه تولید شده و مرضیه برومند و هومن برق‌نورد از جمله مهمانانی هستند که در استندآپ‌کمدی این برنامه شرکت می‌کنند.

بهترین‌های شبکه سه در تحویل سال

ویژه‌‌برنامه نوروزی شبکه سه به نوعی از نیمه اسفند آغاز شده است؛ بناست برنامه «سه‌ستاره» با همین عنوان و با اجرای احسان علیخانی از ساعت 21 شامگاه 29 اسفند 94 آغاز شود و بهترین‌های سال 94 را در رشته‌های مختلف بر اساس آرای مخاطبان معرفی کند.

این برنامه ضمن معرفی برترین‌ها، میزبان چهره‌های شناخته شده از سینما، تلویزیون، ورزش و موسیقی است و نخبگان جوان کشور نیز از طریق این برنامه مهمان تحویل سال نو در شبکه سه خواهند بود.

«سه ‌ستاره» کاری از گروه اجتماعی شبکه است که به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود و بناست در سه بخش به مخاطبان ارائه شود؛ بخش اول این برنامه از ساعت 19 تا 21 شنبه 29 اسفندماه پخش می‌شود، بخش دوم از ساعت 22 و 20 دقیقه شنبه آغاز می‌شود و تا 3 بامداد یکشنبه ادامه پیدا می‌کند و بخش سوم برنامه که به تحویل سال پیوند می‌خورد، از ساعت 6 تا 9 صبح روز یکشنبه اول فروردین سال 95 به تماشاگران تلویزیون ارائه می‌شود.

نوروز دلشدگان

شبکه چهار ویژه برنامه‌ای به نام «دلشدگان» برای تحویل سال 95 تدارک دیده که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور تولید می‌شود و موسیقی، مستند‌ها و بهاریه‌های دیدنی و شنیدنی به مخاطبان ارائه‌می‌کند.

شبکه پنج نیز برنامه «سالی نو» را برای مخاطبان خود تدارک دیده که شامل گفت‌وگوی هنرمندان، ورزشکاران، خانواده شهدا و ایثارگران است. با توجه به رویکرد اقتصادی شبکه پنج در این ویژه‌برنامه از کارآفرینان و نخبگان اقتصادی نیز دعوت می‌شود تا اندیشه‌های پویای خود را در اختیار عموم قرار دهند.

3 ساعت تحویل سال با مستند

شبکه مستند سیما که بتازگی از لوگوی جدیدش رونمایی کرده دراولین روزهای بهاری سعی دارد چیزی کمتر از شبکه‌های دیگر سیما نداشته باشد به‌همین دلیل با تولید برنامه‌های ویژه نوروزی به استقبال بهار رفته است. شبکه مستند در ساعات تحویل سال، سه ساعت را به طور ویژه با شما بینندگان می‌گذراند. این ویژه برنامه از ساعت 7 صبح یکشنبه اول فروردین شروع می‌شود وتا 10 صبح ادامه دارد که بهترین مجریان شبکه مستند اجرای ویژه برنامه عیدرا به عهده دارند.

مصاحبه با زوج‌های جوان مستندساز، چهره‌های برتر فیلم‌های مستند سال94، همسران شهدای مستندساز و شهدای هسته‌ای، میان‌برنامه‌های ویژه آرشیوی از نوروز درجبهه‌ها، سفری معنوی به حرم امام‌رضا(ع) و اکران مستندهای کوتاه و جذاب‌ بخش‌های مختلف این ویژه‌ برنامه است.

هوای عید در شبکه قرآن

ویژه‌برنامه تحویل سال 95 در شبکه قرآن با نام «هوای عید» به تهیه‌کنندگی اکبر صمصامی و میثم ریاحی پخش می‌شود. این برنامه با حضور شخصیت‌های دینی، قرآنی و فرهنگی، ابعاد قرآنی نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب را بررسی می‌کند و تجلیل از شهدای مدافع حرم و بیان رفتارهای اجتماعی دینی در مراسم تحویل سال نو و ارتباط زنده با حرم نورانی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در دو بخش از ساعت 21 تا 24 شب بیست و نهم اسفند و ساعت 6 تا 10 صبح اول فروردین پخش می‌شود.

از شب عید تا نوبهار

نوروزخوانی، اجرای موسیقی، پخش نماآهنگ‌های ویژه، صلوات خاصه امام رضا(ع)، ساز و دهل سال تحویل سال، پیام نوروزی مقام معظم رهبری، ویژه برنامه تهرانگرد، تبریک نوروزی چهره‌های هنری و فرهنگی، نماآهنگ بوی عیدی فرهاد و دابسمش مرتضی احمدی از برنامه‌هایی است که شبکه تهران برای مردم پایتخت تدارک دیده است.

ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه کودک با عنوان «دنیای فرشته‌ها» به تهیه‌کنندگی مهران رسام تهیه‌شده و درباره فرهنگ ایرانی است که از یک پدربزرگ و مادربزرگ به نوه‌ها انتقال پیدا می‌کند.

شبکه سلامت برای تحویل سال دو ویژه برنامه «شب عید» و «روز عید» را ساعت 22 بیست و نهم اسفند و 7 صبح اول فروردین به مخاطبان خود ارائه می‌کند و شبکه جام‌جم نیز «نوبهار» را از ساعت 21 بیست و نهم اسفند برای هموطنان خارج از کشور پخش می‌کند.

ارسال نظرات