"ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است"

نبود اعتبارات مشخص در بهزیستی برای ورزش مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اعتبارات مشخص و کافی برای فعالیت‌های ورزشی مددجویان وجود ندارد از این‌رو اعتبار لازم از حوزه توانبخشی تامین می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۱۴۶۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، بهروز رفیعی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و ورزشکاران معلول بهزیستی استان مرکزی با اشاره به گام‌های بهزیستی در حوزه توانمندسازی معلولین اظهار داشت: گام‌هایی که در این راستا برداشته می‌شود چند گام است، یکی از فرازهایی توانمندسازی و بازتوان شدن مددجو یا معلولین بحث ورزش است.

وی افزود: در بعضی بخش‌ها مسکن، حمایت‌ مالی یا مستمری حقوق در بحث ورزش حمایت لازم را انجام می‌دهد اما فراز بزرگ آن بخش مسکن و حوزه مرتبط با ورزش است که با حس وظیفه‌شناسی در این راستا فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: ردیف اعتباری مجزایی تحت عنوان فعالیت ورزشی و تربیت بدنی مددجویان در بهزیستی نداریم ولی با هماهنگی‌های صورت گرفته با واحدهای بازرسی و نظارتی بخشی از این اعتبارات را از حوزه توانمندسازی به سمت ورزش معلولین هدایت کنیم.

رفیعی با اشاره به اثرگذاری ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: براساس آمار افرادی که با ورزش از نظر جسمی توانمند می‌شوند قطعا در حوزه روحی نیز فردی توانمند خواهد بود که دامنه صبر و تحملش افزایش می‌یابد و تعامل بهتری را با دیگران دارد.

وی افزود: افراد ورزشکار یا تحصیلکرده درصد کمتری از بحث تصادفات جادهای را به خود اختصاص می‌دهند چراکه آستانه تحمل بیشتری را نسبت به سایرین دارند که علت این امر ورزش کردن و فعالیت‌های جسمانی است که در تقویت روحیه آنان نیز اثرگذار بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: تلاش دارین سال آینده حمایت همه جانبه از ورزشکاران و معلولین داشته باشیم، تمام ورزشکاران سازمان بهزیستی معلول نیستند مددجویان بسیاری هستند که در حوزه اجتماعی یا معتادان بهبودیافته به فعالیت ورزشی میپردازند.

رفیعی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی معتادان بهبودیافته گفت: بسیاری از معتادان نه تنها دید اعتیاد را کنار زده‌اند که به فعالیت بدنی و ورزشی پرداخته‌اند و این امر مایه افتخار است، معلولین با روحیه خود را باور دارند و به بحث ورزش می‌پردازند.

وی افزود: بسیاری از ناشنوایان، معلولین جسمی-حرکتی و نیز معتادان بهبودیافته در عرصه ورزش برای استان افتخار آفرین هستند که این امور گامی موثر برای ترغیب سایرین و نیز توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این سازمان است، ورزش بی‌شک در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار