در آستانه سال جدید همایش و نمایشگاه نقاشی با موضوع «صلح و دوستی » بین دانش آموزان زیر 17 سال ایران و افغانستان با حضور سرکنسول کشور افغانستان، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و شرکت جمعی از مسئولان اجرایی و مهاجرین افغان در مهمانشهر تربت جام برپا شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۳۹۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این همایش و نمایشگاه، راغی، سر کنسول جمهوری اسلامی افغانستان در خراسان رضوی با تشکر و قدردانی از خدمات ارزنده ایران به مهاجرین افغانی و ابراز خرسندی از حضور در بین هنرمندان نوجوان و جوان پناهنده ساکن در مهمانشهر تربت جام گفت: پتانسیل و ظرفیت های بالقوه نوجوانان و جوانان پناهنده در عرصه هنر و نقاشی که به تصویر کشیده شده است می تواند در پایداری صلح و آرامش کشور افغانستان کمک کند.

وی افزود: کشور افغانستان از ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی جدید برخوردار شده است که با
حضور جوانان پناهنده می توان از فرصت های و ظرفیتهای موجود استفاده مطلوب تری گردد.

راغی اضافه کرد: کشور افغانستان در حال حاضر آماده و پذیرای علاقه مندان و جوانان پناهنده در بخش های مختلف برای تسریع و تسهیل شدن فرآیند سازندگی و ساختن ساختارهای اقتصادی است.

سر کنسول جمهوری اسلامی افغانستان در خراسان رضوی تصریح کرد: کشور افغانستان توانسته گام های موثری در توسعه ساختارهای اجتماعی و فرهنگی بردارد و از تمام ظرفیت های موجود پناهندگان در ایران استفاده می کند.

در ادامه مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی گفت: بر پایی نمایشگاه نقاشی صلح و دوستی توسط  نوجوانان و جوانان مهاجر درمهمانشهر در راستای برنامه ریزی فرهنگی و هنری در محل مهمانشهر تربت جام گشایش یافته است.

اعجمی افزود: در بین جوانان پناهنده مهمانشهر تربت جام ظرفیت های بالایی وجود دارد که با تلاش جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم دولت افغانستان و سازمان های فرهنگی این کشور بتواند با شناسایی هنرمندان، زمینه و بستر را برای تقویت ظرفیتهای مهاجرین بوجود آورند.

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه نقاشی صلح و دوستی ایران و افغانستان با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، آموزش و پرورش، فرمانداری و روابط عمومی مهمانشهر تدارک شده بود و با حضور مهمانان شرکت کننده گشایش یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها