استاندار یزد گفت: در جامعه امروز احیا، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار امری ضروری است.
کد خبر: ۸۶۵۱۳۹۶
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرمحمدی دیشب در اولین جلسه شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: یکی از قوی‌ترین میراث‌های ارزشی ما فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی است.

وی افزود: باید فرهنگ شهادت و ایثار را در جامعه ترویج دهیم و نهادینه کنیم تا بتوانیم کشور را در برابر توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، بیمه نماییم.

میرمحمدی خاطر نشان کرد: نسل جوان ما نیازمند آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس است و لازم است فرهنگ شهادت را به‌درستی به جوانان و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

این مقام مسئول گفت:‌ پرچمدار بزرگ شهادت‌طلبی و ایثار حضرت امام حسین(ع) است که با حرکت عظیم خود ما را با فرهنگ شهادت در راه خدا و دفاع از ارزش‌های اسلام، آشنا کرد.

استاندار یزد ادامه داد: اگر فرهنگ شهادت در بین کشورهای اسلامی احیا شود، دیگر دشمنان اسلام و مسلمانان قادر نخواهند بود به این جوامع نفوذ کنند.

وی تصریح کرد: مردمی که با فرهنگ شهادت آشنا هستند، هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی‌روند و مدافع مردم مظلوم سایر کشورها نیز خواهند بود.

میرمحمدی افزود: جامعه آگاه و آشنا با فرهنگ شهادت، از جان و ناموس و سرزمین خود به‌خوبی دفاع خواهد کرد و همواره برای حفظ ارزش‌های انقلابش در تکاپو خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تدوین وصیت‌نامه‌ها و خاطرات شهیدان استان، اظهار داشت: مردم می‌خواهند این نوشته‌ها را مطالعه کنند و بدانند این شهدا، چه اندیشه‌هایی در دفاع از اسلام، انقلاب و ایران داشته‌اند.

استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با آشنایی سایر ملت‌ها و کشورهای جهان با فرهنگ شهادت، گرایش آنها به دین اسلام، افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این جلسه اظهار داشت: شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با دستور رئیس‌جمهوری و مطابق با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سراسر کشور شکل گرفته و هدف آن برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی میان‌دستگاهی برای رسیدگی به امور ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

احمد ابراهیمی افزود: تاکنون 2 هزار و 700 وصیت‌نامه شهدای استان جمع‌آوری و مستندسازی شده است که پیش‌بینی می‌شود این وصیت‌نامه‌ها پس از تأمین اعتبار لازم در 27 کتاب، به چاپ برسد.

وی در پایان سخنان خود، خواستار تبلیغات محیطی و برنامه‌ریزی مناسب در خصوص تبلیغات شهری و روستایی و نام‌گذاری معابر و میادین به نام شهدا در راستای زنده‌ نگه‌داشتن فرهنگ شهادت در جامعه شد.

ارسال نظرات