مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع سربازان گفت: سعادت دنیا و آخرت در گرو احترام به والدین است.
کد خبر: ۸۶۵۱۳۸۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، در آخرین دیدار صمیمانه با سربازان وظیفه در سال 94، ضمن تشکر از زحمات پاسداران جوان وظیفه، عنفوان جوانی را بهترین شرایط عمر انسان برشمرد.

وی، با آرزوی سالی پر از نعمت و خیر و برکات برای آحاد ملت به ویژه سربازان سرافراز وطن، گفت: شما جوانان باید قدر این لحظات گرانبهای عمر و جوانی خود را بدانید و از این فرصت بسیار خوب برای خودسازی و تزکیه نفس استفاده نمایید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به آفات و رذایل بزرگ اخلاقی در وجود انسان اشاره کرد و افزود: خودبزرگ بینی، کبر و غرور، کم بینی و ... را از جمله رذایل بزرگ اخلاقی دانست که می توانند باعث سقوط انسان شوند.

حجت الاسلام سرافراز، با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت و پتانسیل درونی در عنفوان جوانی، ادامه داد:‌ افراد موفق در زندگی، قدر خود شناختند و از ظرفیت ها و توانمندی های وجود خویش با توکل به خداوند متعال بهره برده اند.

وی، ویژگی های پنج مرحله عمر انسان؛ کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی را تشریح کرد و گفت: بهار عمر انسان جوانی است.

این مقام مسئول، با توصیه سربازان جوان به رعایت نظم و انضباط در زندگی فردی و سازمانی مبتنی بر تقوای الهی، نظم را یکی از عوامل تأثیرگذار در موفقیت انسان عنوان کرد.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به روایاتی از معصومین علیهم السلام، با تأکید بر احترام به والدین و بزرگترها از سوی جوانان، سعادت دنیا و آخرت را در گرو این فضیلت اخلاقی بزرگ دانست و گفت: احسان به پدر و مادر و احترام به والدین، سعادت دنیا و آخرت انسان را رقم می زند.

وی، در ادامه اهمیت نماز و اقامه آن در اول وقت را یادآور شد و اهتمام بر انجام این فریضه واجب الهی را یکی از اصلی ترین وظایف شرعی دانست که بعنوان اولین سؤال در قیامت از انسان بازخواست می شود.

حجت الاسلام سرافراز در پایان این جلسه با اهدای هدیه به سربازان نمایندگی، سالی پر از توفیق و عزت و موفقیت برای آنان و خانواده محترمشان آرزو کرد.


ارسال نظرات