یک کارشناس اجتماعی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

تبعات سنگین و بی حد و مرز اعتیاد به فضای مجازی

یک کارشناس اجتماعی گفت: به دلیل نبود فرهنگ استفاده از فضاهای مجازی در کشور شاهد تبعات سنگین و بی حد و مرز ناشی از آن مخصوصاً در نوجوانان و جوانان هستیم.
کد خبر: ۸۶۵۱۲۶۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

نرگس کارگر کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: امروزه شبکه های اجتماعی تبدیل به آفت فرهنگ ایرانی اسلامی شده است.

وی افزود: به دلیل نبود فرهنگ استفاده از فضاهای مجازی در کشور شاهد تبعات سنگین و بی حد و مرز ناشی از آن مخصوصاً در نوجوانان و جوانان هستیم.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: اگر قوانین و برنامه های مناسبی برای استفاده از شبکه های مجازی در اختیار کاربران قرار گیرد بسیاری از آسیب ها به حداقل خواهد رسید.

کارگر تآکید کرد: نوجوانان و جوانان طیفی هستند که بیشترین آسیب ها را از نداشتن فرهنگ استفاده از این شبکه ها متحمل می شوند که آن را از پدر و مادر ها مخفی می کنند لذا توصیه می شود خانواده ها و دستگاه های فرهنگی با ارائه آموزش های موثر و به موقع، آنها را از خطرات فضاهای مجازی حفظ کنند.

این کارشناس اجتماعی یادآور شد: حریم شخصی و خصوصی افراد در این گونه فضاها رعایت نمی شود و امکان هر گونه سوء استفاده از کاربران و انحراف در جوانان و نوجوانان وجود دارد.

ارسال نظرات