خارگ میزبان سومین کاروان راهیان نور

صبح امروز سومین کاروان راهیان نور دریایی به جزیره خارگ وارد شد

سفرکاروان های راهیان نور دریا به خارگ جزیره ایثار و مقاومت که از چند روز قبل آغاز شده امروز با ورود سومین کاروان ادامه می یابد.
کد خبر: ۸۶۵۱۲۲۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ:

فرمانده سپاه  ثارا... خارگ در آیین استقبال از کاروان های راهیان نور دریا،  با اشاره به نقش مهم این جزیره در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: خارگ مهمترین جبهه دفاع، طی جنگ تحمیلی  بود به‌گونه‌ای که حدودا به تعداد روزهای جنگ توسط دشمنان مورد حملات هوایی قرار گرفت.

سرگرد دانش‌آموز، انتقال گوشه هایی از دستاوردها و حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس و تبیین مقاومت دلیرانه ساکنین و صنعتگران خارگ در برابر حملات و بمباران‌های دشمن، برای مردم و نسل جوان را فلسفه برگزاری راهیان نور دریایی دانست.

فرمانده سپاه ثارا... خارگ خاطرنشان کرد:  چند سال گذشته این مهم اتفاق افتاده و خروجی بسیار خوبی از کاروان راهیان نور به دست آمده است.

زائرین راهیان نور دریایی در جزیره خارگ از بقایای کشتی سوخته که در شهریور64 و درحال بارگیری نفت از اسکله غربی مورد اصابت موشک قراراگرفته، بیمارستان زیر زمینی متعلق به دوران جنگ و بازمانده های بازوهای بارگیری نفت و سایر اماکن دیدن می کنند و با بخش هایی از مقاومت و ایثارگری مردم این دیار آشنا می گردند.

جزیره خارگ با حدود 35 کیلومتر مربع وسعت در 58 کیلومتری شمال غرب بوشهر واقع شده و امسال ششمین سالی است که میزبان کاروان های راهیان نور از سراسر کشور می باشد.

تاکنون حدود 1000 نفر زائر وارد جزیره خارگ شده و پیش بینی می شود تا 12  فروردین 95 که سفر کاروان ها ادامه دارد بیش از 4500 نفر از این جزیره بازدید کنند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار