حزب‌الله لبنان اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر خروج تدریجی نیروهای این حزب از سوریه را تکذیب کرد و انتشار چنین اخباری را در راستای منافع رژیم صهیونیستی خواند.
کد خبر: ۸۶۵۱۱۳۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج، سایت لبنانی «جنوبیه»، که وابسته به مخالفان داخلی حزب‌الله است، در گزارشی مدعی شده بود: صدها تن از نیروهای حزب‌الله، که در سوریه می‌جنگند، به صورت ناگهانی و از پیش اعلام نشده عصر دوشنبه به منازل‌شان در «ضاحیه جنوبی» بازگشته‌اند. این رویداد با صدور تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر خروج بخش اعظمی از نیروهای این کشور از سوریه، همزمان شده است.

ولی اصل قضیه این است که با توجه به احتمال طولانی شدن آتش‌بس به‌ویژه در مناطقی که عناصر تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» در آنجا حضور ندارند، صدها تن از مبارزان حزب‌الله، که در نزدیکی «الزبدانی» تجمع کرده بودند، به منازل‌شان بازگشته‌اند تا پس از پایان آتش‌بس حملات خود علیه عناصر تکفیری را از سرگیرند.

در همین راستا، «محمد عفیف» مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در گفت‌وگو با روزنامه الکترونیکی «القدس العربی» ضمن تکذیب خبر بازگشت تدریجی نیروهای گروه مقاومت لبنان از سوریه، تصریح کرد: مبارزان حزب‌الله در این مدت (سه‌شنبه) در درگیری‌های شدیدی، که در شهر تاریخی «تدمر» و با پشتیبانی جنگنده‌های روسی علیه داعش در جریان است، وارد شده‌اند.

یک منبع دیگر وابسته به حزب‌الله نیز گفت: حزب‌الله قصد ندارد حضور نظامی خود در سوریه به‌ویژه در مناطقی، که در آنجا حضور دارد، از دمشق گرفته تا حمص، حماه و حلب را کاهش دهد
ارسال نظرات