مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت:

در سال جاری اعزام دانشجویان بسیجی به اردوی معنوی راهان نور 40 درصد افزایش داشته است

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی شیعه و سنی دانشگاه‌های سطح استان به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند
کد خبر: ۸۶۵۱۱۱۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ علیرضا کیخا، افزود: اردوی راهیان نور به عنوان یک اتفاق مهم و حرکت عظیم فرهنگی با محوریت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان و همراهی فعالان دانشجویی دانشگاه‌ها انجام می‌شود. وی بیان کرد: امسال تلاش زیادی صورت گرفته تا تبلیغات و ثبت‌نام منسجمی برای برگزاری این اردوها در سطح دانشگاه‌های استان انجام شود و دانشجویان نیز استقبال گسترده و کم‌نظیری جهت شرکت در این اردوها داشته‌اند به نحوی که ثبت‌نام دانشجویان استان نسبت به سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان بیان داشت: با وجود استقبال و ثبت‌نام گسترده دانشجویان جهت شرکت در اردوهای راهیان نور، به علت محدودیت در امکانات و منابع مالی دانشگاه‌ها امکان اعزام همه دانشجویان متقاضی به اردو وجود نداشته و به ناچار تنها بخشی از ثبت‌نام کنندگان به صورت قرعه‌کشی جهت اعزام به اردو انتخاب شدند.

کیخا تصریح کرد: شهرستان چابهار علمدار اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور است؛ چرا که اولین کاروان اردوهای راهیان نور استان در روز 12 اسفندماه از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شده است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت دانشجویان متقاضی اعزام به اردوی راهیان نور در دانشگاه‌های پیام نور استان نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است. استقبال دانشجویان اهل سنت نیز چشمگیر بوده و با توجه به این استقبال گسترده امسال بیش از 10 دستگاه اتوبوس در سطح استان برای اعزام دانشجویان اهل سنت در نظر گرفته شده است. حضور دانشجویان اهل سنت در اردوهای راهیان نور امسال استان نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی داشته است و اکثر این افراد از مناطق جنوبی استان اعزام می‌شوند.

کیخا بیان داشت: امسال بین 15 تا 20 نفر از راویان و یادگاران دفاع مقدس جهت روایت‌گری در کاروان‌های راهیان نور استان حضور  دارند. دانشجویان استان در اردوی امسال به مدت هفت روز از یادمان‌های دوران دفاع مقدس در خوزستان بازدید می‌کنند.
وی در پایان گفت: امسال تلاش زیادی صورت گرفته تا اردوهای راهیان نور استان با کیفیت مطلوبی به لحاظ نحوه اعزام، راویان، برنامه‌ریزی بازدید از مناطق و ... انجام شود. تلاش می‌کنیم تا هر سال جمع بیشتری از دانشجویان بتوانند جهت بازدید از مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس به اردوهای راهیان نور اعزام شوند؛ چرا که این اردوها برکات معنوی فراوانی برای دانشجویان در پی دارد
انتهای پیام/
ارسال نظرات