"رونمایی از چهار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس"

ادبیات دفاع مقدس می‌تواند فرهنگ ما را تغذیه کند

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ادبیات و هنر بهترین، ماندگارترین و تأثیرگذار ترین راه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس هستند و در این میان ادبیات دفاع مقدس می‌تواند فرهنگ ما را تغذیه کند.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۹۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ پاسدار عبدالرضا ملکی در مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس با اشاره به اقدامات مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال 94 تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز ادبیات پایداری و مقاومت از سوی مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است.

وی افزود: متاسفانه در استان مرکزی به بحث مطالعه و کتابخوانی کمتر توجه شده و افرادی که بتوانند در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس فعالیت داشته باشند زیاد نیست، در دوران دفاع مقدس همواره از افراد می‌خواستیم تا مطالب را بنویسند تا در آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند ولی کمتر کسانی بودند که نسبت به این موضوع توجه داشتند.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: از دو سال گذشته در مرکز حفظ آثار در راستای ثبت و ضبط اسناد دوران دفاع مقدس در کارگروه تالیف و تدوین اقدامات موثری صورت گرفته که اقدام به گردآوری خاطرات و زندگینامه شهدا پرداخته شده است.

سرهنگ پاسدار ملکی با اشاره به عناوین کتاب‌های به چاپ رسیده از سوی مرکز حفظ آثار گفت: "روستازاده‌ای که قهرمان نبود" به قلم عبدالرضا ملکی، "کتاب لاله‌ای از بهشت، دل نوشته‌های شهید ذبیح الله عابدی"، "بوی بهشت، یادواره شهدای کودزر فراهان" به قلم محمد گودرزی مقدم، "کوی بی‌نشانی ونشان، زندگینامه داستانی شهیدان اسدالله محمدیان و نادر نظمی پویا" به قلم مهری رکاب طلائی و مریم طالبی کتاب‌هایی بودند که در این مراسم رونمایی شدند.

وی افزود: کتاب لاله‌ای از بهشت" در حقیقت دلنوشته‌ها و اشعاری به نظم و نثر از شهید عابدی است که توسط مهری رکاب طلائی گردآوری شده و به زبان فارسی و انگلیسی نگارش شده‌، "کوی بی‌نشانی و نشان" و نیز "بوی بهشت" درباره شهدای دوران دفاع مقدس بوده و "روستازاده‌ای که قهرمان نبود" با تِم داستان درباره نوجوان و وقایع دوران دفاع مقدس است.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: از هر عنوان کتاب 2 هزار نسخه به چاپ رسیده که یک‌صد نسخه در اختیار کتاب‌خانه‌های عمومی استان مرکزی قرار خواهد گرفت تا مورد بهره‌برداری علاقه‌مندان قرار گیرد.

مقاومت و پایداری همواره در تاریخ ادبیات بخش عمده‌ای را به خود اختصاص داده و وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز ناشی از فرهنگ قرآنی ظلم ستیزی و مقاومت بوده است.

محمد گودرزی نویسنده کتاب "بوی بهشت" در این مراسم با اشاره به لزوم ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه تاریخ دوران دفاع مقدس مایه غرور و افتخار ملت ایران بوده که با کمترین امکانات تواستند در مقابل دشمن 8 سال ایستادگی و مقاومت کنند از این‌رو این رشادت‌ها بایستی به نسل جوان نیز منتقل شود.

وی افزود: خورشید زندگی والدین شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در حال غروب بوده و این می‌طلبد تا به ثبت و ضبط اسناد دوران دفاع مقدس پرداخته شود تا ارزش‌های انقلاب اسلامی به آیندگان انتقال یابد.

نویسنده کتاب "بوی بهشت" تصریح کرد: دفاع مقدس را همچنان باید یک گنجینه ملی بدانیم، ابعاد دفاع مقدس به قدری گستردگی دارد که ما برای همه دوران و مباحث مختلف روز می‌توانیم از آن مطلب استخراج کنیم.

گودرزی یادآور شد: کتاب "بوی بهشت" مجموعه‌ای است که بخشی از آن شامل اطلاعات عمومی درباره وقابع دوران دفاع مقدس و بخشی به شهدای روستای کودزر فراهان می‌پردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات