خبرگزاری بسیج: همایش بزرگداشت شهدای شهرستان فیروزکوه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۸۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سپاه فیروزکوه ؛ همایش بزرگداشت شهدای شهرستان و تجلیل از خانواده های معظم شهدا با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثار گر و مسئولان محلی شهرستان به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و و روابط عمومی سپاه در ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه برگزار شد.

سرهنگ انارکی فرمانده سپاه فیروزکوه پاسداشت مقام شهدا و زنده نگهداشتن شهدا را امری بزرگ خواند و گفت: به فرموده امام خامنه ای زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این وظیفه ما را سنگین می کند . یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم دور ساختن جوانان از راه و روش شهدا و آرمانهای آنان است و برپایی یادواره ها و یادمانها مشت محکمی بر پیکره دشمنان است .

حبیب الله امیری رئیس بنیاد شهید شهرستان فیروزکوه، نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: استقامت و صبوری مادران شهدا بیشتر از پدران شهدا است و اگر نبود این استقامت وصبر شاید سرنوشت جنگ به گونه ای دیگر رقم می خورد، مادری که با کلی آرزو فرزندش را بزرگ کرد ، خودش برای رفتن به جبهه او را بدرقه کند و در تشییع جنازه فرزندش شرکت کند و اشک هم نریزد و بگوید من اشک نریزم تا دل دشمن شاد نشود.

 

وی گفت: استکبار جهانی به هر کشوری حمله می کند سه موضوع اصلی را در دستور کار دارد مخصوصاً در کشور های اسلامی، یکی از بین بردن منزلت خانواده است، دیگری از بین بردن منزلت اساتید و مراکز آموزشی و از بین بردن الگو هاست.

وی ادامه داد: الگوی شهدای ما حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ائمه اطهار بودند تا توانستند در مقابل حمله دشمن بعثی که با پشتیبانی کشورهای جهان صورت گرفت ایستادگی کنند.

در ادامه این مراسم نورالله طاهری فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به جایگاه والای شهیدان گفت: این وظیفه همگان است که یاد و خاطره شهیدان بزرگوار را زنده نگه دارند و در مسیر آنان قدم بردارند. شهیدانی که خونشان را برای عزت و اقتدار و سربلندی این نظام و این کشور دادند و درخت اسلام را با خون خود آبیاری کردند.

طاهری با بیان اینکه دشمنان همیشه در پی ضربه زدن به اسلام بوده و هستند گفت: از دیرباز تا امروز شاهد تلاش بی وقفه دشمنان در جهت کم رنگ جلوه دادن دین اسلام در جهان هستیم، اما به واسطه ربوبیت مردم همیشه در صحنه و اراده مستحکم مسلمانان جهان و مشیت الهی، هیچ گاه نتوانستند ذره ای از تأثیر و جامعیت دین اسلام بکاهند.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به ارزش خون شهیدان گفت: شهدای بزرگ این کشور به تأسی از راه ابا عبدالله الحسین (ع) برای اسلام افتخار آفریدند، هر قطره از خون شهیدان هزاران انسان را در مسیر دین قرار می دهد. لذا احترام خون شهیدان بر تک تک ما واجب است و باید برای ادامه راه آنها برنامه ریزی کنیم، شهیدان کاری حسینی کردند و این ما هستیم که باید کار زینبی بکنیم و به گونه ای حرکت کنیم که بتوانیم همه ملت های ستمدیده را جذب جمهوری اسلامی بکنیم و از همه جوانب دین برای توسعه اسلام ناب محمدی بهره بگیریم.

طاهری گفت: اگر در این کشور همه کارها بر اساس دین پیش برود الگویی خواهد شد برای تمام کشورهای دنیا، بزرگترین تبلیغ برای دین اسلام قدم برداشتن در مسیر دین است، مشخصه یک مسلمان واقعی، درست زندگی کردن است و اینکه هیچ وقت از او خطایی سر نزند؛ در این راه باید از بزرگان دین یاری بجوئیم و آینده کشور را با دستورات صریح قرآنی رقم بزنیم.

طاهری گفت؛ وظیفه همه مسئولین است که در جهت خدمت به خانواده های معظم شهدا و رفع نیازهایشان قدم بردارند و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نکنند.

ارسال نظرات