خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان همدان خبر داد

حضور بیش از 28 هزار و 900 نفر در اردوهای جهادی/ رشد 20 درصدی اردوهای جهادی در همدان

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به رشد 20 درصدی اردوهای جهادی طی امسال گفت: بیش از 28 هزار و 911 نفر در در اردوهای جهادی و هجرت یک‌روزه، هفت‌روزه و ... در استان همدان شرکت کردند.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۴۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ شهرام صادقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: کار فرهنگی و رسانه‌ای در موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «دستگاه‌هاي دولتي باید جزم و عزم داشته باشند بر اينكه جز توليدات داخلي - در آن مواردي كه توليد داخلي وجود دارد - هيچ چيز ديگر مصرف نكنند. يعني واقعاً در محصولاتي كه مشابه داخلي دارد، مطلقاً ممنوع بشوند كه از خارج چيزي وارد نكنند»، افزود: تولیدکننده‌ها نیز باید موظف باشند کالای با کیفیت تولید کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه در استفاده از کالای ایرانی، مسیر دو طرفه است، بیان داشت: اگر بازار برای کالای تولید داخل وجود داشته باشد بر کیفیت آن نیز افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه جای کار فرهنگی در اقتصاد مقاومتی خالی است، گفت: اگر فقط مردم در ایام عید کالای ایرانی خریداری کنند مشکل اقتصاد ما حل می‌شود و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

صادقی ابراز داشت: یکی از فعالیت‌های بسیج فرهنگ‌سازی در مدارس، دانشگاه‌ها و... در خصوص استفاده از کالای ایرانی است.

وی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در سه حوزه عنوان کرد: این حوزه‌ها شامل اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی واحدهای خرد و کوچک و خانگی، اردوهای جهادی و سازماندهی گروه‌ها و فعالیت‌های عمرانی است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم سه بخش فعالیت‌های بسیج سازندگی را با هم تطبیق و همسو کنیم بنابراین اردوهای جهادی را در راستای اقتصاد مقاومتی و آموزش‌های مهارتی برگزار کردیم.

* آموزش مهارت‌های تولیدی به بیش از 7 هزار نفر در استان

وی با بیان اینکه دراقتصاد مقاومتی کار عملی و جدی انجام نشده است، ادامه داد: با برداشته شدن تحریم‌ها نیز مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌شود بنابراین باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

صادقی افزود: در اقتصاد مقاومتی ما باید به دنبال اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر باشیم یعنی در داخل تولید کنیم و محصولات تولید شده را به دیگر کشورها صادر کنیم و به بازار بین‌المللی و جهانی دست یابیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: در این زمینه بیش از 7 هزار نفر به همت بسیج سازندگی استان در مهارت‌های تولیدی آموزش دیده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان افزود: توجه به سرمایه‌های خرد، امنیت غذایی با توجه به تحریم‌ها، هماهنگی با سازمان‌ها و ادارات برای همکاری بیشتر، بازاریابی و چرخه تولید، شرکت‌‌های دانش‌بنیان و اشتغال افراد تحصیل‌کرده در رشته‌های مختلف از دیگر موضوعاتی است که بسیج سازندگی به آنها توجه ویژه دارد.

*جذب 100 درصدی اعتبارات اقتصاد مقاومتی در سال 94

وی با اشاره به عرصه‌های فعالیت اقتصاد مقاومتی گفت: بسیج سازندگی در طرح یک در عرصه پرورش آبزیان، تولید قارچ خوراکی، دام سبک و سنگین، اصلاح باغات، آبیاری قطره‌ای، گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه‌ای، کود ارگانیک و... و در طرح دو در زمینه صنایع تبدیلی فعال است.

صادقی با اشاره به 16 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار بسیج سازندگی استان در سال جاری عنوان کرد: از این میزان حدود 12 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی 707 کارگاه در عرصه‌های طرح یک و 4 میلیارد تومان نیز برای راه‌اندازی 212 کارگاه در طرح دو شامل صنایع تبدیلی از قبیل شوریجات، ترشیجات، پودرکن و... تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه 100 درصد اعتبارات امسال جذب شده است، افزود: شرایط پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی نیز از 5 میلیون تومان تا سقف 30 میلیون تومان بوده است.

* تولید گیاهان دارویی برای نخستین در شهرستان ملایر و نهاوند

مسئول بسیج سازندگی استان همدان ادامه داد: با توجه به مستعد بودن زمینه فعالیت عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها فعال شده و برای نخستین بار تولید گیاهان دارویی را در شهرستان ملایر و نهاوند داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پرورش دام سبک و سنگین در اکثر شهرستان‌ها عملی شده است، بیان داشت: در این راستا نیز به دنبال حمایت از دام‌های چندقلوزا بوده‌ایم.

صادقی یادآور شد: در مهاجران و گنج‌تپه شهرستان بهار و روستای ویان و اورقین شهرستان کبودراهنگ در زمینه تولید ترشیجات و شوریجات و در روستاهای کردآباد، دستجرد و لتگاه نیز در زمینه پوشاک وارد شده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بسیج سازندگی استان در سال جاری گفت: ساخت سه خانه بهداشت در شهرستان‌های اسدآباد، فامنین و همدان با 4 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، سه خانه عالم با اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون ریال، ساماندهی گلزار شهدای روستای ابرو در شهرستان همدان با 400 میلیون ریال و مرمت و زیباسازی مدارس از جمله این اقدامات است.

* بهره‌برداری از 25 پروژه عمرانی توسط گروه‌های جهادی

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه ساخت کانون پروش فکری کودک و نوجوان در منطقه قهاوند با اعتبار اولیه 230 میلیون ریال نیز آغاز شده است، گفت: این پروژه در سال‌های آینده با اعتبار 4 میلیارد ریال تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طراحی و احداث یادمان شهدای ابوذر در نهاوند یادآور شد: ساماندهی و المان‌سازی 80 مزار شهید در روستاهای نهاون و علیصدر همدان با اعتبار 5 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز آغاز شده است.

صادقی با اشاره به سازماندهی گروه‌های جهادی و بهره‌برداری از 25 پروژه عمرانی در سال جاری اظهار داشت: 225 پروژه نیز توسط گروه‌های جهادی بازسازی و مرمت شده‌اند که شامل رنگ‌آمیزی، ساخت سرویس بهداشتی، بازسازی و مرمت مساجد و مدارس و... می‌شود.

وی تصریح کرد: طی امسال 19 هزار و 367 نفر در اردوهای جهادی یک روزه حلقه‌های صالحین پایگاه‌های محلات، 696 نفر در اردوهای سه روزه بسیج مهندسین، 3 هزار و 317 نفر در اردوهای هفت روزه پایگاه‌های محلات، 2 هزار و316 نفر در اردوهای هجرت دانش‌آموزی و 3 هزار و 215 نفر در اردوهای جهادی دانشجویی فعالیت داشته‌اند.

* اعزام 112 تیم پزشکی به مناطق محروم

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه علاوه بر این استان همدان میزبان 5 گروه جهادی از کشور بود، خاطرنشان کرد: از جمله این گروه‌ها تیم علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، بسیج اصناف کشور در تویسرکان و بسیج ورزشکاران در قهاوند بود.

وی با اشاره به اعزام 112 تیم پزشکی به مناطق محروم ابراز داشت: برپایی بیمارستان صحرایی در ایام اربعین در مسیر برگشت زائران نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود.

صادقی با اشاره به فعالیت اردوهای جهادی در ایام نوروز نیز گفت: در حال حاضر دو گروه جهادی در نهاوند و یک گره دانش‌آموزی در اسدآباد فعال هستند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان بیان کرد: در ایام نوروز دو گروه‌ جهادی نیز برای خدمات‌رسانی و انجام کارهای عمرانی و آموزشی به روستای حسن‌آباد و علیصدر اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 20 درصد در اردوهای جهادی رشد داشته‌ایم، گفت: امسل بیشتر به دنبال کیفی‌ساز اردوها و استفاده از گروه‌های مختلف از قبیل بسیح مهندسی کشاورزی، صنعتی و ... در اردوها بوده‌ایم.

*احیای 70 واحد تولیدی تعطیل در استان به همت بسیج سازندگی

صادقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال 95 عنوان کرد: برای سال آینده 15 میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده و برای پروژه‌های عمرانی حدود 20 میلیارد ریال و در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز 170 میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی پایدارتر است، ابراز داشت: راه‌اندازی قطب‌ها و خوشه‌های تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی با توجه به مستعد بودن شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌ها پیش‌بینی شده برای سال 95 است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به حدود 70 واحد تولیدی تعطیل در استان احیای به همت بسیج سازندگی که مشکل بازاریابی و سرمایه در گردش داشتند، گفت: انتقال مفاهیم جهادی و اقتصاد مقاومتی با ورود رسانه‌ها در این زمینه میسر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار