سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی خبر داد

اعزام 50 گروه جهادی به مناطق محروم خراسان رضوی در ایام نوروز

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی از اعزام 50 گروه جهادی به مناطق محروم استان جهت خدمت رسانی و محرومت زدایی در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۰۹۳۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، روحانی امروز در نشست خبری پیرامون اردوهای جهادی ایام نوروز سال 95 در محل فروشگاه اقتصاد مقاومتی مشهد هدف از تشکل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری در سال 79 را پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و نیز محرومت زدایی در سراسر کشور دانست.

وی در ادامه از اعزام 70 هزار نفر از اقشار مختلف بسیج به اردوهای جهادی در قالب 50 گروه جهادی در نوروز سال 95 خبر داد و افزود: با این تعداد 260 هزار نفر روز در این اردوها به اجرای ماموریت می‌پردازند.

روحانی ابراز داشت: از تعداد 50 گروه جهادی، 19 گروه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و31 گروه دیگر مربوط به پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات در سطح استان است که در قالب اردوهای یک روزه، هفت روزه و سه روزه جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی مرمت و زیباسازی مساجد و خانه‌های محرومین و ساخت خانه عالم را مهم‌ترین عرصه بسیج سازندگی و اردوهای جهادی در نوروز 95 برشمرد.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی در خصوص اقدامات سازمان از ابتدای سال 94 تاکنون بیان داشت: در سال جاری بیش از 220 مسجد در حاشیه شهر مشهد توسط جهادگران بسیج مرت و زیباسازی و بیش از 500 خانه محروم در حاشیه شهر با همکاری کمیته امداد شناسایی شد.

وی به بروز رسانی کردن بانک جامع اطلاعات روستایی براساس نیاز روستاها و تخصص جهادگران و نیز شناسنامه دار کردن گروه های جهادی در سال جاری اشاره کرد.

روحانی خاطر نشان کرد:ساخت غسالخانه، پاکسازی محیط زیست، رنگ آمیزی مدارس، جمع آوری گیاهان دارویی، آموزش ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی و نیز اقدامات فرهنگی در روستاها از دیگر اقدامات بسیج سازندگی و اردوهای جهادی در سال 94 بوده است.

وی در پایان عنوان داشت: 2300 سبد معیشتی نوروزی در حاشیه شهر مشهد توزیع کرده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار