شهین تسلیمی در گفتگو با «بسیج»:

مراسم شیرین چهارشنبه‎سوری به آتش‎و‎انفجار تبدیل شده است

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: وقتی به سالهای گذشته برگردیم یادمان می آید که در چنین شبی مراسم قاشق زنی و آتش کوچکی روشن کردن بود ولی الان این مراسم کاملا تغییر کرده و سنت های قشنگ جای خود را به دود و آتش و انفجار داده است.
کد خبر: ۸۶۵۰۸۷۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
شهین تسلیمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: مراسم و آئین شب چهارشنبه سوری سالها است که با کارهای غیر متعارف تغییر کرده است.

وی افزود: وقتی به سالهای گذشته برگردیم یادمان می آید که در چنین شبی مراسم قاشق زنی و آتش کوچکی روشن کردن بود ولی الان این مراسم کاملا تغییر کرده و سنت های قشنگ جای خود را به دود و آتش و انفجار داده است.

تسلیمی ادامه داد: متاسفانه عده ای از جوانان در این شب انرژی خود را به صورت منفی با آتش زدن و ترساندن دیگران تخلیه می کنند و این رفتارهای خشونت آمیز به هیچ عنوان مناسب ما ایرانیان نیست.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: البته پلیس توانسته در سالهای اخیر تا حدودی از این رفتارهای مخاطره آمیز جلوگیری کند و امیدواریم امسال هم بهتر از سالهای قبل عمل کند و خسارات جانی و مالی به حداقل برسد.

تسلیمی اظهار داشت: نقش پدر و مادرها بسیار در این زمینه حیاتی است که باید به فرزندان خود اطلاع رسانی کنند و آئین های گذشته این شب را برای بچه ها بازگو کنند و صدا و سیما هم باید فیلم مستند در این رابطه بسازد و از شیرین بودن مراسم چهارشنبه سوری در گذشته گزارش دهد تا فرزندان ما بدانند که مراسم چهارشنبه سوری به شکلی که الان داریم نبوده و آئین ها تغییر پیدا کرده است.

ارسال نظرات