یک کارشناس ارشد بهداشت در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
یک کارشناس ارشد بهداشت گفت: فاصله گرفتن از آئین سنتی چهارشنبه سوری، رفتن به سمت چهارشنبه سوزی و اجرای غلط این مراسم با تلفات سنگینی همراه است.
کد خبر: ۸۶۵۰۸۷۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

فاطمه صالحی کارشناس ارشد بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: در گذشته بسیاری از افراد اعتقاد داشتند پریدن از روی آتش در شب چهارشنبه سوری باعث بهبود بیماری و نشاط و شادمانی می شود.

وی در ادامه افزود: با فاصله گرفتن از آئین سنتی چهارشنبه سوری و رفتن به سمت چهارشنبه سوزی و اجرای غلط این مراسم که با تلفات سنگینی هم همراه است دستگاه هایی مثل آموزش و پرورش و شهرداری باید محیط هایی را فراهم کنند که در شرایطی کاملا کنترل شده، کودکان و نوجوانان به تفریحات سالم خود بپردازند و سنت های خاص این شب را به جا آورند.

وی ادامه داد: آگاه سازی و هوشیاری خانواده ها و والدین نیز در این بین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این کارشناس ارشد بهداشت تصریح کرد: رسانه ها و دستگاه های فرهنگی به عنوان قوی ترین و پرنفوذترین ابزار مطمئناً نقش مهمی در اطلاع رسانی افراد دارد.

صالحی در خاتمه اظهار داشت: رسانه ها با استفاده از قالب هایی جدید و نو مطمئناً در کاهش خطرات حوادث تلخ چهارشنبه سوری موثر خواهدند بود و البته تا حدودی نیز موفق بوده است و هر ساله ما شاهد کاهش حوادث ناگوار چهارشنبه سوری نسبت به سال های قبل بوده ایم.

ارسال نظرات