فرمانده انتظامی استان یزد:

پلیس مخالف شادی چهارشنبه سوری نیست اما با خاطیان برخورد می کند/پلیس فتا یزد حائز رتبه اول کشور

فرمانده انتظامي استان یزد با اشاره به اقدامات پليسي صورت در فضاي مجازي، پليس فتاي يزد را به لحاظ كشف تخلفات فضاي مجازي در جايگاه نخست كشور اعلام كرد.
کد خبر: ۸۶۵۰۸۲۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سردار«ايرج كاكاوند» پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتقاي احساس امنيت در جامعه، اظهار كرد: امنيت موضوع حساسي است و اگر رسانه‌ها واقع‌گرايانه به آن بپردازند قطعاً نقشي اساسي در ارتقاء و ايجاد احساس امينت در جامعه خواهند داشت.

وي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع واقع شدن استان يزد در مسير ترانزيت مواد مخدر كشور اشاره و تصريح كرد: متاسفانهمواد مخدر يكي از مهمترين دغدغه‌ها و مطالبات خانواده‌هاست لذا در اولويت توجه از سوي نيروي انتظامي استان قرار گرفته و خوشبختانه با اقدامات همه جانبه صورت گرفته در سال جاري شاهد افزايش 50 درصدي كشفيات مواد مخدر در استان نسبت به سال قبل هستيم.

وي با بيان اين كه در سال گذشته بيش از 22 تن موادمخدر در استان كشف و توقيف شده است، افزود: امسال تاكنون 33 تن و 257 كيلوگرم انواع مخدر در استان از سوداگران مرگ كشف شده است.

كاكاوند همچنين از افزايش 17 درصدي انهدام باندهاي قاچاق مواد مخدر در استان نسبت به پارسال خبر داد و عنوان كرد: توقيف محموله‌هاي مواد مخدر در استان كه مقادير زيادي از آن نيز مربوط به ماده مخدر هروئين است، مطمئناً نقش موثري در امينت كشف دارند.

وي از رشد قابل توجه جمع‌آوري معتادين متجاهر به صورت مستمر در استان خبر داد و گفت: از ابتداي سال تاكنون حدود دو هزار و 500 معتاد از سطح شهر جمع‌آوري و به مراكز و كمپ‌هاي ترك اعتياد تحويل شده‌اند.

فرمانده انتظامي استان از ديگر نگراني‌هاي مردم استان كه در اولويت كار پليس قرار دارد را موضوع سرقت عنوان كرد و افزود: خوشبختانه امسال شاهد كاهش 17 درصدي انواع سرقت در استان و همچنين رشد هشت درصدي كشفيات سرقت‌هاي روي داده در استان هستيم به نحوي كه 83 درصد از سرقت‌هاي استان كشف جرم مي‌شود.

مقام ارشد انتظامی استان یزد كاهش محسوس سرقت‌هاي خشن و تجاوز به عنف در استان طي سالجاري را يادآور شد، گفت: در سرقت‌هاي مهم 20 درصد كاهش، سرقت به عنف كاهش 33 درصد و در موضوع تجاوز به عنف كاهش 27 درصدي را شاهد هستيم.

كاكاوند در اين باره نيز از متلاشي شدن چهار، پنج باند سرقت در ماه جاري خبر داد و به شهورندان توصيه كرد در ايام نوروز مسائل حفاظتي را براي پيشگيري از سرقت اموال خود مورد توجه داشته باشند.

وي امنيت در آمد و شد و پيشگيري از بروز تصادفات را از ديگر مطالبات مردم استان ذكر كرد و گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته مانند اصلاح هندسي معابر و نصب دوربين‌ در معابر و غيره منجر به كاهش 11 درصدي تصادفات دورن شهري و 12 درصدي تصادفات فوتي برون شهري در مقايسه با مدت مشابه قبل شده است.

اين مقام انتظامي در استان با اشاره به اقدامات پليسي صورت در فضاي مجازي، پليس فتاي يزد را به لحاظ كشف تخلفات فضاي مجازي در جايگاه نخست كشور اعلام كرد.

وي همچنين در رابطه با كشفيات قاچاق كالا به رشد 15 درصدي ارزش كشفيات استان در سال جاري اشاره كرد.

فرمانده انتظامی استان یزد افزایش 13 درصدی تماس مردم با 110، کاهش 12 درصدی انتقادها و افزایش 95 درصدی تقدیرها و تشکر مردم از کارکنان به وسیله تماس با سامانه 197 را از دیگر آمارهای مرتبط با نیروی انتظامی دانست و گفت: مردم یزد در طول امسال همکاری خوبی با نیروی انتظامی در زمینه اجرای ماموریت‌ها داشته‌اند.

کاکاوند در ارتباط با چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی، گفت: در این زمینه علاوه بر اینکه آمادگی لازم در زمینه امنیت چهارشنبه آخر سال را داریم، انتظار داریم که رسانه‌ها در زمان باقی مانده، به آگاه‌سازی مردم در زمینه تبعات چهارشنبه آخر سال و مواردی که در سالهای گذشته وجود داشته، بپردازند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این مطلب که مردم در چهارشنبه آخر سال مراعات کنند و مراقب فرزندانشان باشند، گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست و در این زمینه در کنار مردم تلاش می‌کند که امنیت خوبی در بحث چهارشنبه آخر سال داشته باشیم.

کاکاوند در مورد چهارشنبه پایان سال و تعطیلات نوروز نیز بیان کرد: پلیس برای تامین امنیت این مناسبت‌ها در آماده باش کامل به سر می‌برد و امیدوار به همکاری رسانه‌ها و مشارکت مردم در ایجاد امنیت نیز هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار