دولت با محوریت وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد، درست در واپسین روزهای سال۹۴ تصمیم گرفت مجوز ناگهانی برای ترخیص خودروهای ممنوعه وارداتی مانده در گمرک صادر کند.
کد خبر: ۸۶۵۰۷۰۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دولت با محوریت وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد، درست در واپسین روزهای سال ۹۴ تصمیم گرفت تا شرایط جدیدی را برای خودروهایی که واردات آنها، ممنوع ولی در گمرکات مانده است، اعلام کند. بر این اساس، سازمان ملی استاندارد در نامه‌ای به دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت ضوابط ترخیص این خودروها را اعلام کرده است.

در نامه همایون نکونام مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران آمده است: «پیرو رونوشت نامه شماره ۹۳۲۵۵ مورخ ۹۴/۱۲/۱۹ این دفتر و نامه شماره ۲۷۰۶۸۰/۶۰ مورخ ۹۴/۱۲/۱۹ مدیرکل محترم صنایع خودرو و نیرومحرکه، موضوع فهرست خودروهای سبک مجاز برای واردات در سال ۹۵ خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص بندهای ۱ و ۴ ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات مبنی بر اینکه کالاهایی که ورود آنها ممنوع اعلام می‌شود، در صورتی که قبل از ممنوع شدن یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی ثبت سفارش شده باشند و کالا در گمرک موجود بوده و در دفاتر گمرکی به ثبت رسیده باشد، قابل ترخیص خواهند بود.

در مورد کالاهای بدون انتقال ارز (بدون تعهد سیستم بانکی برای پرداخت وجه) که ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت قبل از ممنوعیت انجام شده باشد و اولین بارنامه حمل قبل از ممنوعیت یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی و ظرف مهلت‌های زیر به کشور وارد گردد، ترخیص مجاز است، اطلاع رسانی شود.

الف) در صورت حمل از طریق هوایی حداکثر ظرف ده روز از تاریخ صدور اولین بارنامه حمل

ب) در صورت حمل از طریق دریا، زمین یا به طور مرکب از طریق دریا و زمین از تاریخ صدور اولین بارنامه حمل به شرح ذیل مهلت خواهد داشت:

۱- در مورد کالاهایی که از کشورهای حوزه خلیج فارس و همجوار خریداری و حمل می گردد، ۲۰ روز

۲- در مورد سایر کشورها از طریق زمین ۴۰ روز، دریایی یا دریایی و زمینی ۵۵ روز»

برای دریافت فهرست خودروهای وارداتی مجاز در سال ۹۵ «اینجا» را کلیک کنید، همچنین برای دریافت متن نامه مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران «اینجا» را کلیک کنید.

ارسال نظرات