دبیر دوم کمیسیون بهداشت گفت: کاملا مشخص است که ژلاتین ها خوکی حرام است و نباید آن را مصرف کرد در ضمن مجلس نیز این موضوع را به جد پیگیری می کند.
کد خبر: ۸۶۵۰۶۶۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹
به گزارش سرویس بسیج کارگری خبرگزاری بسیج، کشور،ژلاتین از فراورده‌های حیوانی است و حلال یا حرام بودن آن بستگی به حلال یا حرام بودن آن اجزایی دارد که در تهیه ژلاتین از آن استفاده می شود. اگر از اجزای خوک و یا حیوانی بود که ذبح شرعی نشده بود؛ ژلاتین به دست آمده نجس و خوردن آن در قالب پاستیل، ژله و مانند آن هم حرام خواهد بود.
 
اگر ژلاتین را از اجزای حیوان حلال گوشتی که ذبح شرعی شده باشد تهیه کنند؛ ژلاتین به دست آمده پاک و خوردن آن در قالب محصولاتی مانند پاستیل و ژله حلال خواهد بود.
 
محمدابراهیم کریمی رییس سازمان بسیج کارگری کشور پیش از این در خصوص واردات ژلاتین خوکی به کشور گفته بود: با بررسی آمار گمرگ به این نتیجه رسیدیم که در سال 93 سه هزار تن ژلاتین از 14 کشور وارد شده است؛ از طرفی با پیگیری این موضوع از طریق متخصصین فن و با توجه به میزان قیمتی که برای این ژلاتین ها ثبت شده است -که مستند هم است به این نتیجه رسیدیم- که به احتمال قوی مقداری از این ژلاتین ها مربوط به خوک باشند.
 
 احمد آریایی نژاد دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در همین رابطه در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی دانا گفت: کاملا مشخص است که ژلاتین ها خوکی حرام است و نباید آن را مصرف کرد.
 
وی افزود: مجلس این موضوع را به جد پیگیری می کند و در کمیسیون بهداشت مجلس این موضوع مطرح خواهد شد.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: احتمالا امروز در جلسه بعدازظهر کمیسیون بهداشت مجلس موضوع واردات ژلاتین های خوکی را مطرح خواهیم کرد.
 

ارسال نظرات