خبرگزاری بسیج: امام جمعه شهرستان ری در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا با معرفی چهار زن در طول خلقت بشر به عنوان الگوی بهترین زنان جهان، مسئولیت مادران و همسران شهدا را در حفاظت و پاسداری از خون شهیدان انقلاب اسلامی بسیار سنگین و خطیر دانست.
کد خبر: ۸۶۵۰۶۴۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین علی شاهچراغی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)،   اظهار داشت: چهار زن در عالم گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و هر کس دارای این خصوصیات باشد می تواند زن برجسته ای در جهان باشد.

  وی افزود: نخستین زن آسیه بنت مزاحم همسر فرعون بود که در کاخ فرعون تحت تاثیر حکومت ظالمانه او قرار نگرفت و مدافع حضرت موسی بود که به طرز فجیعی او را به شهدات رساندند و در سوره تحریم قرآن از این بانو تجلیل می کند؛ دوین زن حضرت مریم بنت عمران است. شاهچراغی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در قرآن از 25 زن بدون اینکه از آنها نامی برده باشد سخن گفته شده است، افزود: تنها بانویی که نام او بیان شده حضرت مریم است و از او به عنوان زنی پاک و عفیف یاد می کند و این زن نیز در عصر خودش نسبت به همه زن ها برتری دارد.

وی از خدیجه بنت خبیره همسر پیامبر به عنوان سومین زن برجسته عالم نام برد و افزود: او تاجری بزرگ بود که تمام ثروت خود را در اختیار پیغمبر قرار داد و به پیامبر در راه گسترش و ترویج اسلام کمک کرد و خداوند هم در خزینه غیبت یک گوهر گرانبها داشت که نامش فاطمه بود و آن را به خدیجه هدیه کرد و فاطمه بنت محمد به عنوان چهارمین زن برجسته عالم مقامش از آن سه زن دیگر بالاتر است و آنچه همه خوبان داشتند او به تنهایی داشت و تمام مصیبت ها، گرفتاری ها، عفاف و پاکدامنی که در وجود آنها بود در حضرت زهرا(س) قرار داشت و او تمام هستی اش را در راه ولایت فدا کرد. امتیاز این چهار زن در یک چیز است، هر 4 نفر در عصر خودشان مدافع ولی خدا بودند، اما حضرت زهرا(س) یک امتیاز دیگر دارد که هیچکدام از آنها ندارند؛ او مادر شهید هم هست و در سن کودکی محسن او را شهید کردند، همچنین همسر شهید و بهترین الگو برای زنان است.

 امام جمعه شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا گفت: هیچ خسارتی در این معامله ای که شهدا با خدا کردند نیست و سود کلانی از این معامله خدایی نصیب شما شده است. وی افزود: وقتی شهدای شما وارد صحرای محشر می شوند دیگران به شما غبطه می خورند. شاهچراغی با بیان حدیثی از پیامبر(ص) گفت: ایشان قسم یاد می کنند به خدایی که جان محمد در دست اوست، در روز قیامت وقتی شهدا را به صحرای محشر می آورند، انبیاء به احترام جایگاهی که آنان در روز محشر دارند، از مرکب ها پیاده می شوند و حدیث دیگری از خاتم انبیاء نقل شده است که شهدا 70 هزار نفر از بستگان و همسایه ها را شفاعت می کنند، بنابر این وظایف سنگینی بر دوش ما است که منزلت و حرمت خانواده شهدا را در هر کوچه و محله ای حفظ کنیم.

شاهچراغی در ادامه گفت: پدران و مادران شهدا باید بیش از دیگران نسبت به فرهنگ دینی جامعه حساس باشند و احساس مسئولیت بیشتری داشته و مراقب باشند ارزش های دینی کم رنگ نشود. هر چقدر فرهنگ دینی در جامعه سست شود خون شهدا هدر می رود. وی با اشاره به بررسی و ارزیابی70 هزار وصیت نامه شهدا در بنیاد شهید، تصریح کرد: چند مطلب جزء مهمترین مطالبات شهدا از مردم است، یکی اینکه برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند، نکته دیگری که در وصیت نامه شهدا به وفور مشاهده می کنیم تاکید آنها بر پیروی از ولایت فقیه است، موضوع دیگر مورد تاکید آنها مقابله با استکبار است و حفظ حجاب و عفت زنان از دیگر موضوعات و خواست شهدا بوده است که هم به اعضای خانواده خود و هم به مردم توصیه می کردند که از این مهم غافل نشوند و اگر امروز حجاب زنان کم رنگ شود یعنی فرهنگ شهدا در کشور کم رنگ شده است. وی تاکید کرد: شما باید در فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشید.

 

 

ارسال نظرات