7 کاندیدا برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند

پایان دوران مرد همیشه خندان فوتبال ایران

با به پایان رسیدن مدت زمان ثبت‌نام انتخابات فدراسیون فوتبال فهرست نامزدهای بخش‌های مختلف این فدراسیون برای انتخابات 11 اردیبهشت 95 نهایی شد. کناره‌گیری کفاشیان از انتخابات، اتفاق ویژه این دوره محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۰۶۱۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که از روز 11 اسفندماه تا صبح روز شنبه (22 اسفندماه) هیچ فردی برای انتخابات نامزد نشده بود، اما افراد مختلف از صبح روز شنبه با حضور در ساختمان سئول برای سه بخش ریاست، نایب رئیسی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند.

اتفاق ویژه آخرین روز از ثبت‌نام نامزدها کناره‌گیری علی کفاشیان از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود. در روز پایانی اتفاقات قابل پیش‌بینی و البته غیر قابل پیش‌بینی رخ داد که شاید مهم‌ترین آن اتفاق پیش‌بینی شده انصراف کفاشیان از حضور در انتخابات بود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، رئیس فدراسیون فوتبال برای حضور در انتخابات این فدراسیون به‌عنوان رئیس نیامد و این موضوع را به‌صورت رسمی اعلام کرد. مردی که هشت سال با خنده فوتبال را اداره کرد و در پاسخ به هر انتقاد و ایرادی، لبخندی حواله می‌داد سرانجام پا به عرصه انتخابات نگذاشت. از طرفی دو گزینه احتمالی ریاست فدراسیون فوتبال یعنی محمود اسلامیان و علیرضا اسدی هم برای این بخش پا پیش نگذاشتند تا پیش‌بینی رئیس آینده فدراسیون فوتبال ایران سخت‌تر از گذشته شود. 

7 نفری که کاندیدا شدند
در این بخش شهاب‌الدین عزیزی خادم، مصطفی آجورلو، مهدی تاج، عزیزالله محمدی، علی اکبر ابرقویی‌نژاد و علیرضا معظمی‌نیا نامزد شدند. همچنین منصور قنبرزاده مدیر عامل باشگاه نفت تهران که عصر روز شنبه برای نایب رئیسی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کاندیدا شده و ثبت‌نام کرده بود، در آخرین دقایق ثبت نام کاندیداها، نظر خود را تغییر داده و به جای عضویت در هیئت رئیسه، کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شد. به نظر می رسد دلیل این تغییر تصمیم قنبرزاده، منتفی شدن قطعی کاندیداتوری علی کفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال بوده است.

در کل شاید این هفت نفری که برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند در لیست نهایی نباشند (احتمال انصراف آنها و عدم صلاحیت وجود دارد)، اما به هر حال از بین این نفرات یک نفر باید ریاست ساختمان فدراسیون فوتبال را به‌عهده بگیرد، ساختمانی با نمای سیاه که در کوچه سوم بزرگراه سئول قرار گرفته است و باید دید سرعت کدام‌یک از کاندیداها در این بزرگراه بیشتر بوده و می‌تواند جای کفاشیان را در فدراسیون فوتبال بگیرد.
اما علی کفاشیان که بعد از حرف و حدیث‌های فراوان درباره تائید شدن یا نشدن صلاحیتش، قانونی نبودن اساسنامه فدراسیون فوتبال و موضوع کسب مجوز از دولت به دلیل بازنشسته بودن برای حضور در انتخابات، عطای نامزدی فدراسیون فوتبال را به لقایش بخشید، عنوان کرد: نخواستم با حضور مجددم بر مسند ریاست فدراسیون، فوتبال ایران آسیب ببیند.

به گفته رئیس کنونی فدراسیون فوتبال، وی روز شنبه با نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش و جوانان جلسه‌ای داشت و در این جلسه ایرادهای این سازمان نظارتی به اساسنامه فدراسیون فوتبال از جمله موضوع تصویب نشدن این اساسنامه در هیئت دولت، وارد شد.

کفاشیان با اذعان به قانونی نبودن اساسنامه کنونی فدراسیون فوتبال که به تصویب هیئت دولت نرسیده، در مورد دلایل حضور نیافتن خود در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از 2 سه هفته قبل گفته بودم که احتمال دارد در این انتخابات شرکت نکنم، درهر صورت نباید فوتبال از این طریق ضربه بخورد.

کفاشیان نایب رئیس اول تاج و آجورلو
کفاشیان که حالا دیگر تا اردیبهشت ماه در فوتبال به عنوان رئیس می‌ماند، از سوی تاج و آجورلو برای نایب رئیسی اول پیشنهاد شده است. شاید مدلی که تداعی‌کننده پوتین - مدودوف است. او در پاسخ به این سوال که آیا حضور مصطفی آجورلو و مهدی تاج در انتخابات به درخواست او بوده گفت: نه آنها به صورت مستقل در انتخابات حضور دارند و از کسی برای نامزد شدن درخواستی نداشته‌ام.کفاشیان که پس از 8 سال، از فوتبال می‌رود تا به نایب رئیسی‌اش در فوتبال آسیا بپردازد و البته با آرایی که در مجمع دارد ، بازی پوتین، مدودوف را با یکی از بین مهدی تاج یا مصطفی آجورلو را بازی کند در واکنش به اینکه بالاخره توانستند او را از این فوتبال حذف کنند، گفت: من غیر قابل حذف نیستم. تا سه سال دیگر عضو هیئت رئیسه آسیا هستم و به فوتبال کمک خواهم کرد. اگر از من هم نخواهند باز هم به فوتبال کمک می‌کنم.
چالش جدید پیش روی رئیس جدید
رئیس بعدی فدراسیون فوتبال در حالی از یازدهم اردیبهشت ماه سال 95 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که همزمان کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال از همان روز استعفای خود را تقدیم فدراسیون کرده است.از سوی دیگر باید منتظر ماند و دید که آیا ایراد سازمان بازرسی کل کشور تنها به نامزدی علی کفاشیان در این انتخابات بوده است یا اساسا از نظر این سازمان نظارتی، روند برگزاری انتخابات بر اساس اساسنامه‌ای که به تائید دولت نرسیده است، غیرقانونی است یا نه؟
ارسال نظرات