سردار اکبرنژاد در گفتگو با خبرگزاری بسیج مازندران مطرح کرد
هفت تپه با موقعیت مکانی و میعادگاهی برای خودسازی نیروهای رزمنده و توزیع آموزشهای مقدماتی به گردان های مختلف برای رزمهای انفرادی، آموزش غواصی، نقشه خوانی و ...بود.
کد خبر: ۸۶۵۰۵۸۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم اکبرنژاد مدیر کل دولت و لوایح وزارت دفاع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مازندران با اشاره به اینکه منطقه هفت تپه یک موقعیت مکانی جغرافیایی در زمان جنگ برای استقرار گردانهای رزم لشکر 25 کربلا انتخاب شده بود گفت : این مکان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، ورود و دسترسی بهتر برای رزمندگان به مناطق جنگی را فراهم میکرد.

مدیر کل دولت و لوایح وزارت دفاع ویژگی هفت تپه را اشتراک درهمنوایی با شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با بیان اینکه هر کدام از لشکرهایی که قرار بود در عقبه دفاعی برای انجام عقبه پدافندی ، با یک فاصله مناسب در مناطق خط مقدم حضور داشته باشند تا از بمباران دشمن در امان بمانند افزود : این منطقه یک موقعیت مناسب برای لشکر 25 کربلا و لشکرهای دیگر بود و موقعیت خاص از لحاظ جغرافیایی در زمینه استقرار، استراحت ، آموزش رزمندگان و اعزام نیرو جهت پذیرش و سازماندگی بوده است .

فرمانده دوره دفاع مقدس با بیان اینکه هفت تپه با موقعیت مکانی و میعادگاهی برای خودسازی نیروهای رزمنده و توزیع آموزشهای مقدماتی به گردان های مختلف برای رزمهای انفرادی ، آموزش غواصی ، نقشه خوانی و ...بود.

وی تصریح کرد: منطقه نظامی و آموزشی هفت تپه با دارا بودن امکان دسترسی به جاده های اصلی و همچنین داشتن پوشش گیاهی مناسب ، در حدی بود که فرماندهان در آنجا برای سازماندهی و توزیع رزمندگان به گردانهای خدمت پشتیبانی رزم ، سازماندهی می شدند و تزریق و بازسازی نیرو به مناطق عملیاتی و حتی تمرینات گردانی در همین منطقه انجام می شد.

اکبر نژاد بیان داشت: همه رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس که جانانه در راه دفاع از وطن ایستادگی کرده و از جان و مال خود گذشتند تا امروز که به برکت خون آنان نظام انقلاب اسلامی ایران ، تحت فرمان ولی امر مسلمین پایدار و ثابت قدم است و در امنیت کامل به راه خود ادامه دهد تا پرچم مقدس اسلام را بدست مهدی موعود صاحبالزمان (عج) برساند ، برای ما عزیز و گرانقدر هستند.

وی یادآور شد : بالاتر از مقام شهادت در آخرت نداریم و شیعه معتقد است که هیچ یک از ائمه و امامان به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند بلکه یا آنان را مسموم کردند و یا به شهادت رساندند و بر این اساس ارزش والای مقام شهید و شهادت بر کسی پوشیده نیست .

مدیر کل دولت و لوایح وزارت دفاع گفت: حدود 700 شهید مازندرانی که عمده آنان از ناحیه لشکر 25 کربلا بودند از منطقه 7 تپه در عین گمنامی عروج کردند و شربت شیرین شهادت نوشیدند.

اکبرنژاد اضافه کرد: با یاد رشادتها و جانفشانی رزمندگان و شهدای این منطقه و لشکر25 کربلا شهید حاج حسین بصیر ، شهید اصغر بصیر ، شهید حسن طوسی ، شهید حمید رضا نوبخت ، شهید بلباسی ، شهید ناصر خنکدار ، شهید مهرزادی ، شهید ناصر باباجانیان و شیر سوار، سر افرازی نظام انقلاب اسلامی و احتزاز پرچم مقدس اسلام در جهان، عزت مقام عظمای ولایت، ظهور منجی عالم و امنیت کشور را از خداوند منان مسئلت دارم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها