در روز بزرگداشت شهداء همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و درختکاری در جوار مزار مطهر شهدای گمنام شهرستان قروه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۴۴۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و درختکاری همزمان با اخرین روز از هفته منابع طبیعی و در آستانه روز بزرگداشت شهداء با حضور مسئولین ،اقشار مختلف مردم و انجمن ها و نهادهای مردم نهاد درشهرستان قروه برگزار شد.


رسالت شهدا پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی بود

حجت‌الاسلام مهدی شفیع‌خانی مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قروه در این مراسم اظهار داشت: عهد و پیمان شهدا با خدا در راه دفاع از دین خدا بود.

وی با بیان اینکه شهدا به خاطر یاری دین، در نزد خداوند برگزیده شدند و به حیات جاودان دست یافتند، افزود: شهادت مکتب سازنده‌ای است که شگرف‌ترین اثرات و خلل ناپذیرترین واکنش‌های نسل‌های به‌هم پیچیده تاریخ را داراست.

به گفتهشفیع‌خانیدر اسلام و آیات قرآن و اهل بیت(ع)، شهادت، گزینش مرگ سرخ متکی بر شناخت و آگاهی بر مبنای آزادی و اختیار در مبارزه علیه موانع تکامل و انحرافات فکری است که مجاهد با منطق و شعور و بیداری انتخاب می‌کند و روحیات یک ملت و تاریخ را تضمین می‌نماید.

وی به ایمان و باور قوی شهدا به اسلام ناب محمدی(ص) و مسیر حق اشاره کرد و افزود: امروز ما نیز در نبرد نرم باید علم و وقت خود را برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به کار ببندیم و برای پیشبرد اهداف نظام عالی کشور تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا تهدیدهای دشمنان را شناختند و از امتحان سربلند بیرون آمدند و به واقعیت رسیدند تصریح کرد: لذا امروز نوبت ماست تا با تأسی به آنان و در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قروه با بیان اینکه ایران اسلامی با روحیه استکبارستیزی، مقاومت و شهادت‌طلبی توانسته است مقتدرانه در برابر استکبار و نظام غرب ایستاده و توازن قدرت غرب را بر هم زند، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس بهترین الگوی پایداری، مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.

شفیع‌خانی با بیان اینکه انتخاب آگاهانه شهادت در سایه تفکر صحیح از ویژگی‌های بارز شهدا بود، افزود: تشخیص حق از باطلچنان حرکت پویایی را به‌وجود می‌آورد که حق و طرفدارانش از باطل و پیروانش به خوبی جدا می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهادت نموداری از تکامل ایمان و عمل صالح و مقاومت است، گفت: این مفهوم زیبا به تنهایی، فرهنگ گسترده‌ای دارد که هر سطر و جمله آن گویای بعد والایی از حیات بشری است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قروه افزود:شهادت که نتیجه سلامت روان، روحیه شجاعت و انتخاب آگاهانه است، مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد، چرا که ریشه در قدرت، قوت، صبر، استقامت، مبارزه با کفر، انسجام، آخرت خواهی و ظرفیت بالا دارد.

وی خاطر نشان کرد: این عوامل در مجموع، مقاومت جامعه را بالا برده و اجتماعی متحرک و پویا و سازنده می‌سازد.

شفیع‌خانی گفت: شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می‌نمایند و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند و ضعف و سستی را از بین می‌برند و هر جامعه‌ای که افراد آن این گونه باشند، مشمول رحمت و نصرت خداوند هستند، و دیگر شکست نخواهند خورد.
به گفته این مسئول، در مکتب توحید، آن چیزی دارای ارزش و ماندگاری است که در راه خدا و برای خدا شکل گیرد که در مکتب اسلام، از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزش‌گذاری شده و فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته‌ای برخوردار است.

ارسال نظرات