مجابی معروف به آقای ذوزنقه از نویسندگان روزنامه اطلاعات در عصر ستمشاهی است که در رژیم پهلوی قریب دو دهه کارمند دادگستری بود و سپس سمت کارشناس فرهنگی وزارت فرهنگ و هنر پهلوی را به عهده گرفت
کد خبر: ۸۶۵۰۳۷۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

روزنامه آرمان که همواره به محلی برای رپورتاژ احوالات خانواده ی هاشمی رفسنجانی تبدیل شده، در شماره‌ی اخیر خود به تبلیغ و معرفی آثار یک عنصر سلطنت طلب و ضدد انقلاب پرداخته است.
او در صفحه فرهنگی خود نوشت: «بغل كردن دنيا يكي از آثار طنز نويس معروف ايران است و با نام مستعار «زوبين» با مطبوعات همكاري دارد. مجابي تا به حال توانسته جوايز ادبي بسياري را به دست آورد نخستين مجموعه داستانش مربوط مي‌شود به سال۱۳۵۰ که به توصيفي طنز آميز از زندگي ملال آور كارمندان پرداخته است نويسنده تا به حال آثار فراواني در زمينه طنز و ادبيات خلق نموده است.»

گفتنی است مجابی معروف به آقای ذوزنقه از نویسندگان روزنامه اطلاعات در عصر ستمشاهی است که در رژیم پهلوی قریب دو دهه کارمند دادگستری بود و سپس سمت کارشناس فرهنگی وزارت فرهنگ و هنر پهلوی را به عهده گرفت.
جواد مجابی پس از انقلاب مدتی سردبیر مجله «دنیای سخن» بود. او تألیف کتاب ضد جنگ «شب ملخ» در سال‌های پس از دفاع مقدس را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد!

این روزنامه خانوادگی که بطور میانگین در هر ماه، حدود 70 درصد تیتر اصلی خود را به هاشمی رفسنجانی اختصاص می‌دهد، پیش از این نیز در ایامی که سرتاسر این کشور شهید پرور، در سوگ بازگشت 175 غواص شهید که با دست بسته به شهادت رسیده بودند ماتم زده بودند، این روزنامه اصلاح طلب كه در انتشار كارتون ها و كاريكاتورهاي توهين آميز يد طولايي دارد در اقدامي غيرقابل تصور طرح گرافيكي موهني را تحت عنوان شهداي غواص در شماره2780 روز چهارشنبه 27 خرداد 1394 خود چاپ كرد.

 این اقدام روزنامه آرمان درست یک روز پس از تشییع با شکوه شهدای غواص و شهدای گمنان خط شکن عملیات کربلای 4 صورت گرفت که موجب انتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس شد. برخی نمایندگان نیز خواستار برخورد وزارت ارشاد با این روزنامه شد‌ه بودند.

این بار نوبت نظام است!این بار نوبت نظام است!

روزنامه آرمان پیش از این نیز توسط محمد طحان کاریکاتوریست خود اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن درباره مردم غزه کرده بود که بابت آن کاریکاتور، هم تذکر گرفت و هم عذرخواهی کرد اما دوباره یک روز پس از تشییع با شکوه شهدای مظلوم غواص، به قلم همان کسی که دفعه قبل کاریکاتور موهن را به تصویر کشیده و روزنامه بابتش عذرخواهی کرد، کاریکاتور موهن دیگری منتشر کرد.

این بار نوبت نظام است!

سکوت همراه با رضایت و خواب غفلت دستگاه‌های نظارتی وزارت ارشاد که در برابر هتاکی و هتک حرمت مقدسات هم‌چون اعطای مجوز فعالیت مجدد به ناشر توهین کننده به حضرت سیدالشهدا(ع)، انتشار آلبومی با تک‌خوانی یک زن معلوم الحال، برپاپی اپرای عروسکی توسط عامل مرتبط با سرویس های جاسوسی غربی که با تکخوانی بانوان همراه بود و یا برگزاری اپرای عاشورا با تکخوانی یک زن در دهه سوگواری اباعبدالله چشم بسته و در مقابل خبر مرگ پادشاه سفاک عربستان و یا انتشار اخبار در موضوع پرونده فساد نفتی کرسنت به جوش آمده و مرتبا به نشریات تذکر داده وتهدید به توقیف می‌شوند، منجر به ایجاد حاشیه امنی برای نشریات ضد فرهنگی و ضد ارزشی شده و نشریات دغدغه مند را همواره با چالش توقیف روبرو می‌سازد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۰:۰۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
بزودی شاهد انکار امام زمان ، محمدرسوالله، و مذهب شیعه ، و،، خواهید بود نگران نباشید هاشمیً. به سوگندی که با ال یهود خورده پایبند است ، وقتی میگویند وهابی خوب و وهابی بد ، باید نوید اسلام امریکایی را در مقابل فاتحه اسلام ناب محمدی راداد دیر نخواهد بود که تمام محرمات را حلال و چیزی بدتر از مسیحیت به خورد ملت دهند