خبرهای داغ:
رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم گفت: تبلور و جوشش فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار و شهادت در جامعه از تاثیرات فراوان سفرهای زیارتی راهیان نور است.
کد خبر: ۸۶۵۰۳۵۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا حافظی با اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور ابراز کرد: به طور کلی هر اقدامی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا صورت می‌پذیرد، آثار آن به‌خوبی در جامعه نمایان می‌شود و راهیان نور نیز یکی از امور پرخیر و برکتی است که در راستای انتقال آرمان‌ها و سیره شهدا به جامعه و نسل امروز و مقابله با جلوه‌های جنگ نرم دشمن به ویژه در زمان غیبت تا رسیدن به عصر ظهور، اهمیت ویژه می‌یابد.

وی بقا و ماندگاری روحیه استکبار ستیزی در جامعه را تاثیر دیگر اردوهای راهیان نور برشمرد و تصریح کرد: با توجه به حوادثی که در منطقه رخ می‌دهد و همچنین با عنایت به تاکیدات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی بر حفظ آمادگی حضور در برابر دشمنان صهیونیستی در هر جا که نیاز باشد، از این رو اردوهای راهیان نور پیام ایستادگی، شجاعت، آمادگی و استکبار ستیزی را به زائران قتلگاه شهدا می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه استان قم اصرار و استقبال جوانان و اقشار مختلف مردم برای حضور داوطلبانه در صف مدافعان حرم و مقابله با گروه‌های تروریستی را نشاندهنده تبلور و جوشش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و افزود: بی‌تردید این روند فزاینده فرهنگ حماسی نتیجه تاثیر عمیقی است از اردوهای راهیان نور و دیگر اقداماتی که در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه صورت گرفته است.

وی گفت: سفرهای فرهنگی زیارتی راهیان نور آثار راهبردی بسیار زیادی دارد و همه مسئولان باید خودشان را موظف بدانند در این امر مقدس مشارکت دلسوزانه داشته باشند و حتی خانواده‌ها نیز اسباب سفر فرزندان دانش آموز خود را به این اردوها فراهم کند.

 حافظی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تشریح برنامه‌های سپاه استان در اعزام کاروان‌های راهیان نور پرداخت و اظهار کرد: تاکنون حدود هفت هزار دانش آموز به مناطق جنوب اعزام شده اند و اعزام کاروان‌های دانش آموزی شامل دانش آموزان سال‌های دوم و سوم دبیرستان، بعد از تعطیلات نوروز به مناطق غرب و شمال غرب، به طور پیوسته تا شهریور 95 ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه حدود 250 نفر از نخبگان فرهنگی آموزش و پرورش نیز به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند افزود: امسال اعزام بیش از دو هزار و 500 دانشجو از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قم نیز در برنامه اعزام کاروان‌ها منظور شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 7 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به استقبال مردم عزیز، این آمار به بیش از 8 هزار نفر برسد.

جانشین فرماندهی سپاه استان قم اعزام کاروان‌های راهیان نور طلاب خارجی را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور طلاب خارجی از کشورهای مختلف در مناطق عملیاتی پیام‌های محکم و مستندی از ایستادگی و استکبارستیزی جوانان ایرانی در برابر دشمنان قسم خورده و گسترش مقاومت جهانی خواهد داشت.

حافظی ادامه داد: از نیمه اسفند 94 تا نیمه فروردین 95 حدود 300 زائر خارجی از طلاب مقیم قم حضور در رزمگاه‌های شهدا و رزمندگان اسلام را درک خواهند کرد.

وی از اعزام کاروان راهیان نور دریایی خبر داد و افزود: حدود 350 نفر به این نوع اردوها عزیمت خواهند کرد و در آن با گوشه‌ای از تاریخ حماسی میهن عزیزمان در نبردهای دریایی سال‌های دفاع مقدس آشنا خواهند شد.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم با تاکید بر اهمیت روایت صحیح و دقیق حماسه شورآفرین سال‌های دفاع مقدس ابراز کرد: حضور راویان فرهنگ حماسه و ایثار به ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس که تمام یا بخشی از سال‌های ایثار و شهادت را به طور کامل درک کرده‌اند، یکی از ارکان اردوهای زیارتی است.

وی تاکید کرد: روایتگری راویان از جغرافیا و معنویت و رزم جبهه‌ها سبب انتقال این فرهنگ عاشورایی پویا و غنی به متن جامعه و نسل جوان خواهد شد و بنا بر این به هیچ کاروانی بدون حضور راوی، مجوز حرکت داده نخواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها