رئیس بنیاد شهید تربت حیدریه در گفتگو با "بسیج":

جبهه مقاومت با تفکر برگرفته از شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی در حال مبارزه با کفر جهانی هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه گفت: کشورهای جبهه مقاومت با روحیه بر گرفته از شهدای ایران اسلامی که آنها هم این روحیه را از سید و سالار شهیدان آموخته بودند، اکنون در حال مبارزه با کفر جهانی هستند.
کد خبر: ۸۶۵۰۲۶۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
به مناسبت بزرگداشت روز شهید و مقام والای شهیدان گرانقدر : گفتگوی مهمترین ویژگی شهدا ولایتمداری، پایبندی به ارزشها و سازش ناپذیری در برابر دشمن بود/بالغ بر ۶۰۰ دانشجو و دانش آموز شاهد و ایثارگر منطقه تربت حیدریه از خدمات بنیاد شهید بهره مند هستند

محمد حسینعلی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، افزود: شهدای ایران اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی همه سرمایه وجودی خود را خالصانه گذاشتند و با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی مجاهدانه در برابر دشمنان ایستادند و درس مقاومت و سازش ناپذیری را به امت اسلامی آموختند.

وی ادامه داد: امروز ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی ایران را همگی بخوبی احساس می کنند و می بینند که تفکر برگرفته از شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی ایران را درنوردیده و اکنون جبهه مقاومت هم مرز با رژیم غاصب صهیونیستی شده است.

رئیس بنیاد شهید تربت حیدریه تصریح کرد: کشورهای جبهه مقاومت با روحیه بر گرفته از شهدای ایران اسلامی که آنها هم این روحیه را از سید و سالار شهیدان آموخته بودند، اکنون در حال مبارزه با کفر جهانی هستند و تا رسیدن به پیروزی نهایی راهی نمانده است.

حسینعلی زاده در ادامه به خدمات امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۱۳۷۰ بازدید از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس همراه با اکیپ‌های مختلف با مسئولین شهرستانی و محلی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: تعداد ۶۰۴ دانشجو و دانش آموز شاهد و ایثارگر ۲۵ درصد به بالا در ۱۶ مرکز آموزش عالی و مدرسه از خدمات تحصیلی و شهریه رایگان این نهاد بهره مند هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه اذعان کرد: در ادامه خدمات بنیاد شهید به فرزندان جانبازان ۲۵ درصد تا ۵۰ درصد، قریب به ۲۳۰ نفر در دو طرح متمرکز و نیمه متمرکز و پراکنده در منطقه تربت حیدریه مشغول به تحصیل هستند.

حسینعلی زاده اظهار کرد: تمامی هزینه های خدمات درمانی خانواده های شاهد و ایثارگر به غیر از داروهای خارجی و تقویتی بصورت رایگان پرداخت می شود.

رئیس بنیاد شهید تربت حیدریه از پرداخت ۱۴۰ فقره تسهیلات مسکن به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در طول سالجاری خبر داد و افزود: به ۱۴۰ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر شهری و روستائی بر اساس اولویت و شرایط وام ۴ درصدی مسکن پرداخت شده که برای هر نفر ۵۷۵ میلیون ریال متعلق به تسهیلات شهری و ۳۵۰ میلیون ریال متعلق به تسهیلات روستائی است.

وی بیان کرد: امسال ۵۱۵ گلزار شهید ساماندهی شده و سه حسینیه در روستاهای صومعه، صعوه و منظر از توابع بخش مرکزی توسط پدران شهدا برای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی بنا نهاده شده است.

حسینیعلی زاده در ادامه از رونمایی تصویر ۲۰۰ شهید والامقام تربت حیدریه در سطح شهر خبر داد و گفت: با مشارکت بنیاد شهید و شورای اسلامی شهر و بمناسبت گرامیداشت روز شهید از ۲۰۰ تصویر شهدای شهر تربت حیدریه در میادین و خیابانهای این شهر رونمایی می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه اذعان کرد: امسال با مشارکت سپاه و بسیج، بسیج دانش آموزی و بنیاد شهید و دهیاری ها بالغ بر ۵۰ یادواره شهدا در سطح شهرستان تربت حیدریه برگزار شده است.

حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در پیامی در روز ۲۲ اسفند ۵۸، این روز را بنام بنیاد شهید و گرامیداشت مقام شهید اعلام کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها