عضو شورای ملی زعفران گفت: با افزایش سطح زیر کشت زعفران در آینده ای نزدیک تولید به مرز 500 هزار تن خواهد رسید.
کد خبر: ۸۶۵۰۱۷۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در خصوص سطح زیر کشت زعفران در کشور اظهار داشت: در حال حاضر سطح زیر کشت زعفران در دو استان خراسان رضوی و جنوبی بالغ بر 80 هزار هکتار است که این میزان در 10 الی 15 سال آینده دو برابر خواهد شد.

 
وی با بیان این که اکنون تولید طلای سرخ در کشور 300 تن است، گفت: با افزایش خودکار سطح زیر کشت زعفران در آینده ای نزدیک باید گفت که میزان تولید به بیش از 500 هزار تن خواهد رسید و برای این امر لازم است با گسترش صنایع تبدیلی و دستیابی به بازارهای جدید در دنیا بتوانیم ارزش افزوده بالایی را نصیب کشورمان کنیم.
 
حسینی با اشاره با افزایش تولید و کاهش تقاضا در بازارهای جهانی گفت: در واقع باید بازارهای جدیدی را برای ورود طلای سرخ ایرانی بازاریابی کنیم چرا که صادرات این محصول از 180 کشور دنیا تنها به 50 کشور انجام می شود و از طرفی با توجه به این که شناسایی بازارهای نو وظیفه خارجی ها نیست بایستی ما برای این مسئله چاره ای بیاندیشیم و تولید و صادرات خود را مدیریت کنیم.
 
عضو شورای ملی زعفران تصریح کرد: برخی کشورها همچون نیوزلند پیاز زعفران خود تکثیر و توزیع می کنند و ما نیز می توانیم این کار را انجام دهیم چرا که ما تنها تولیدکننده زعفران در دنیا نیستیم و باید این امر را مدیریت کنیم.
ارسال نظرات